رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا مطرح کرد؛

توقف ورود کاغذ در گمرکات کشور به دلیل تامین نشدن ارز

میرباقری گفت: مقدار زیادی کاغذ به سبب عدم تامین ارز در گمرکات کشور دپو و ترخیص نشده است.

توقف ورود کاغذ در گمرکات کشور به دلیل تامین نشدن ارزبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ حسین میرباقری، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا اظهار کرد: وضع کاغذ و مقوا در کشور خوب و مشکل خاصی بجزء کندی روند تخصیص ارز در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کاغذ در اولویت یک و مقوا در اولویت دوم کالایی جهت تخصیص ارز قرار دارد، گفت: هم اکنون مجوز ثبت سفارش و واردات کالا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه مقدار زیادی کاغذ به سبب عدم تامین ارز در گمرکات کشور دپو و ترخیص نشده است، ادامه داد: اگر کاغذهای موجود در گمرکات به سرعت ترخیص شود، بازار حالت بهتری به خود می‌گیرد.

میرباقری با اشاره به اینکه هیچ کاغذ تحریری در شرایط کنونی کشور تولید نمی شود، افزود: تولید کاغذهای مورد نیاز برای بسته بندی کارتن در کشور از وضع خوبی برخوردار است.

وی گفت: ایران در زمینه تولید این نوع کاغذ در مرحله خودکفایی قرار دارد اما در زمینه کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر همچنان نیازمند واردات است.

میر باقری در خصوص تولید نشدن کاغذ روزنامه و تحریر در ایران ادامه داد: امکان تولید این نوع کاغذ به لحاظ نیروی انسانی، دانش، ماشین آلات و غیره وجود دارد به شرط اینکه دولتمردان دست تولیدکنندگان حوزه مدنظر را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون توان تامین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز داخلی در صورت حمایت واقعی دولت از کارخانجات کاغذ در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

روند تخصیص ارز برای واردات کاغذ، کند است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار