رئیس انجمن رنگین‌پوستان آمریکا: ترامپ ثابت کرده یک نژادپرست است

رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد نژادپرستانه دولت، از رئیس‌جمهور این کشور به عنوان فردی نژادپرست یاد کرد.

رئیس انجمن ملی رنگین‌پوستان آمریکا: تنها چیزی که درباره ترامپ می‌توانم بگویم او یک نژادپرست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری بیزنس اینسایدر، دیریک جانسون، رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور یک نژاد پرست است و اظهارات و سخنرانی‌های نژادپرستانه‌اش او را به شدت مورد انتقاد داد.

جانسون در این مصاحبه اعلام کرد: ترامپ در اجرای سیاست‌هایش هم در حرف و هم در عمل گرایش‌های نژادپرستانه خود را به اثبات رسانده است.

رئیس انجمن رنگین‌پوستان آمریکا به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره کشورهای آفریقایی و همچنین السالوادور و هائیتی اشاره کرد و نقش ترامپ در تداوم تئوری توطئه درباره محل تولد باراک اوباما، رئیس جمهورپیشین آمریکا را یادآور شد. جانسون گفت: من به هیچ نتیجه‌ی دیگری درباره او نمی‌توانم برسم، جز اینکه او یک نژادپرست است.

رئیس انجمن ملی رنگین‌پوستان آمریکا همچنین از حضور نیافتن رئیس جمهور آمریکا در این انجمن انتقاد کرد. این انجمن از سال 1947 تاکنون از سوی روسای جمهور آمریکا همواره مورد بازدید قرار گرفته است.

جانسون در ادامه افزود: تاکنون شاهد نبودیم که کاخ سفید با هیچ سازمان آفریقای-آمریکایی مراوده داشته باشد.

رئیس انجمن ملی رنگین‌پوستان آمریکا همچنین به پولیتیکو گفت به هرحال تاکنون هیچ مشارکت واقعی از سوی دولت با دیگر انجمن‌های رنگین پوستان ندیده‌ام.

تاکنون کاخ سفید از اظهارنظر درباره سخنان جانسون خودداری کرده است.

اظهارات تند و انتقاد آمیز رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا از ترامپ و دیدگاه‌های او در آستانه سالگرد گردهمایی اتحاد راست گرایان، برتر پنداران نژاد سفید، در اوت سال 2017 در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا مطرح شد. گردهمایی مذکور در 11 و 12 اوت  گذشته و در اعتراض به حذف نمادهای ایالات برده‌دار جنوبی در جنگ داخلی آمریکا برگزار شد. به دنبال به خشونت کشیده شدن این گردهمایی یک نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند.

ترامپ برای اظهاراتش نژادپرستانه درباره حادثه گردهمایی شارلوتزویل مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار