معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

تاثیر نوسانات ارزی بر سلامت روان مردم/ باید موادغذایی از مزرعه تا سفره عاری از هر گونه آلودگی باشند

خدادوست گفت: نوسانات قیمت ارز سبب ایجاد تنش در جامعه می‌شود و این گونه مسائل به صورت مزمن در بدن افراد اثر منفی می‌گذارد

تاثیر منفی نوسانات ارزی بر سلامت مردم/ باید موادغذایی از مزرعه تا سفره عاری از هر گونه آلودگی باشندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت صبح امروز در اولین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: تعریف سلامت متفاوت‌تر از آن چیزی بوده که در مکاتب مادی آمده است و باید بعد معنوی را به سلامت روانی، اجتماعی اضافه کرد.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت اجتماعی و روانی منوط به مشارکت هرچه بیشتر مردم است، به طوری که جرجانی پزشک نامدار و مسلمان قدم اول مداخله برای ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها را تدبیر و مشارکت اجتماعی ذکر کرده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر ناشی از  سبک زندگی نادرست هستیم، افزود: مردم زمانی که با دارو خود را درمان می‌کنند هیچ وقت به سلامتی کامل دست پیدا نمی کنند و من معتقدم که پیشگیری از بیماری با ارتقای سطح سواد مردم در زمینه چگونگی مراقبت از خود اثر بخش است.

75 درصد مسائل حوزه سلامت به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مربوط می‌شود

وی اضافه کرد: 75 درصد مسائل حوزه سلامت به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مربوط می‌شود و همه ما در زمینه آسیب رساندن به سلامت اجتماعی مردم مسئول هستیم و باید دقت لازم در برنامه‌ریزی‌ها و کارهایمان را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت ارز سبب ایجاد تنش در جامعه می‌شود و این گونه مسائل به صورت مزمن در بدن افراد اثر منفی می‌گذارد، تأکید کرد: مواد غذایی که از محل تولید تا سر سفره‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید عاری از هرگونه آلودگی باشد و در غیر این صورت در بلند مدت باعث بروز انواع بیماری‌ها و به خصوص سرطان در افراد می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه سلامتی ابعاد گسترده‌ای دارد، افزود: افراد، سازمان و نهادهای مختلف باید در ارتقاء سطح سلامت روانی و مشارکت اجتماعی به یکدیگر کمک کنند تا ما بتوانیم جامعه سالم‌تری را درست کنیم.

سلامت اولویت اول تا سوم دولت

وی اضافه کرد: یکی از ابتکارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که سلامت را در اولویت اول تا سوم قرار داده است.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت بهداشتی ارتباط بین بخشی در بین شبکه‌های بهداشت روستایی و حتی شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌های کشور برقرار شده بود.

عتیقی گفت: ارتباط بین خیرین حوزه سلامت با سازمان‌های مختلف باید افزایش پیدا کند تا ما شاهد جامعه سالم‌تر باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.