کد خبر: ۶۶۲۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه گفت : داشتن خواب راحت و کافی باعث می شود بدن ما انرژی لازم برای فعالیت های روزانه داشته باشد.

شاه آبادی مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : بدن بازسازی های ضروریش را در طول مدت خواب شبانه انجام می دهد و داشتن خواب راحت و کافی باعث می شود بدن ما انرژی لازم برای فعالیت های روزانه داشته باشد.

وی گفت : برخی افراد نمی توانند در طول شب خواب راحت و عمیقی داشته باشند گفت: خواب منظم مهمترین روش برای داشتن خواب راحت است و این کار ساعت بیولوژیکی بدن شما را تنظیم می‏کند.

وی با بیان اینکه حتی الامکان سعی کنید قبل از خواب غذای سبکی میل کنید ، خوردن غذای سنگین قبل از خواب را باعث سوزش معده ، سوء هاضمه و در نهایت منجر به اختلال در خواب دانست.

شاه آبادی عنوان کرد: مطالعه بروشورهای همراه داروهای مصرفی شبانه ، مصرف برخی داروها و حتی داروهای گیاهی عوارضی مانند بی‏خوابی را به دنبال دارند بنابراین همیشه بروشورهای همراه داروها را مطالعه نموده و در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
وی عدم مصرف چای ، قهوه وسیگار قبل از خواب را بسیار مؤثر دانست و گفت: مصرف چای یا قهوه قبل از خواب به دلیل ورود کافئین به بدن و کشیدن سیگار و ورود نیکوتین موجود در سیگار به بدن از علل بی‏خوابی هستند.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی چرت نزدن در طول روز را عامل مهمی در این خصوص دانست و گفت: در صورت نیاز به خواب نیمروزی سعی کنید حتماً قبل از ساعت 3 بعداز ظهر آن هم کمتر از یکساعت باشد .

وی با بیان اینکه از تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری کنید گفت: همیشه سعی کنید از رختخواب فقط برای خوابیدن استفاده کنید و از انجام سایر فعالیتها خودداری کنید.

وی اظهار داشت: هیچ­گاه خود را وادار به خوابیدن نکنید و در صورتی که بعد از 30 دقیقه به خواب نرفتید بهتر است بلند شده و خود را مشغول انجام کاری کنید.

شاه آبادی برخورداری از دوش گرم را در ایجاد یک خواب راحت حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی که قبل از خواب یک حمام گرم کنید دمای بدن بالا می‏رود و بعد به مرور زمان بدن خنک می‏شود که در نتیجه در ایجاد خوابی خوب موثر است.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی اضافه کرد: سعی کنید از هنگام عصر شروع به تمدد اعصاب و آرامش دادن به ذهن و جسم خود کنید و سعی کنید بدن خود را به آرامش و خونسردی دعوت کنید زیرا درصورتی که ذهن شما درگیر مشکلات، تصمیم ‏گیر­ی ها و مرور اتفاقات روز گذشته باشد خواب خوبی نخواهید داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

راه های داشتن یک خواب راحت در طول شبانه روز

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
برچسب ها
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر