رویوران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مخالفت سیاست‌مداران عراقی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ اقدام حیدرالعبادی در راستای خشنودی آمریکایی‌ها

حمایت حیدرالعبادی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛ تیری که به سنگ خورد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حیدرالعبادی با حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش دارد در مقام نخست وزیری باقی بماند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت امسال از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و دستور احیای تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان را صادر کرد. دور نخست این تحریم‌ها سه شنبه هفته گذشته اجرا شد که این موضوع واکنش‌های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان کشورمان را به دنبال داشت. در این چهارچوب اواخر هفته گذشته  حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران و  رویکرد عراق در قبال آن تاکید کرد که مخالف تحریم در منطقه هستند و  تحریم را خطایی راهبردی  خواند اما  گفت که  برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهند بود.

در همین راستا حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از حدود دو ماه و نیم قبل تا کنون که انتخابات پارلمانی در عراق تمام شده است، دولت حیدرالعبادی در قالب یک دولت سرپرست فعالیت می‌کند.

 وی تاکید کرد: دولت سرپرست در عراق نمی‌تواند تصمیم‌گیری‌های مهم و اساسی را اتخاذ کند، به همین دلیل موضع اخیر نخست‌وزیر عراق ارزشمند و مهم نیست. از این رو تا کنون بیش از 20 تشکل و حزب از مواضع حیدرالعبادی انتقاد کرده‌اند.

رویوران با بیان اینکه مقامات و سیاست‌مداران عراقی مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند تصریح کرد: آنها مواضع نخست وزیری کشور خود را، ناهنجار، نامتناسب و از روی ناسپاسی دانسته‌اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اقدام حیدرالعبادی در راستای خشنودی آمریکایی‌ها انجام شده است، در حالی که او با این کار خود عملا برگه بازگشت به پست نخست‌وزیری را سوزاند.

وی با بیان اینکه حیدرالعبادی اقدامی غیر انسانی و ماجراجویانه انجام داد که دود آن تنها به چشم خودش  رفته است، خاطر نشان کرد: نخست وزیر عراق برای ماندن در پست نخست وزیری تیری در تاریکی انداخت اما به هدف برخورد نکرد.   

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
برای حیدر العبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار