معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در این استان در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا) نام نویسی کردند.

۲۰۰ هزار سیستانی و بلوچستانی در سامانه ثنا نام نویسی کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد قاسم مهدوی پور معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان  در مراسم راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: ۷۵ درصد ابلاغیه‌های سیستان و بلوچستان به طور الکترونیکی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: آمار ابلاغ الکترونیک در شهرستان زابل تنها ۶۵ درصد بوده که امید است با فعالیت این دفتر و ارائه خدمات جدید این آمار روز به روز افزایش یابد.

مهدوی پور برقراری عدالت اجتماعی و احقاق حقوق عامه را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر قوه قضاییه با استفاده از این فناوری‌ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می‌کند.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ثبت تمام دعاوی حقوقی در محاکم و شورا‌های حل اختلاف، درخواست تجدید نظر خواهی، واخواهی، نام نویسی در ثنا و اطلاع رسانی پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین بزودی ارائه سایر خدمات از جمله ثبت شکوائیه، ثبت دادخواست‌های دیوان عدالت اداری، دریافت سجل کیفری و ثبت لوایح نیز در این دفاتر ارائه خواهد شد.

سرپرست مدیریت نرم افزار دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این استان پس از تهران دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی کشور را در سال ۹۳ در زاهدان ایجاد کرد گفت: اگر چه این استان در زمینه دفتر خدمات الکترونیک قضایی پیشتاز بوده، اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر مدیریتی و زمان بر شدن برخی استعلامات موجب شد تا سایر استان‌ها در این زمینه جلوتر باشند.

احسان محمدی صادق افزود: با هدف برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی قوه قضاییه به بخش خصوصی و تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم به تدریج این دفاتر در دیگر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

ثبت نام ۲۰۰ هزار سیستانی و بلوچستانی در سامانه ثنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار