ده‌ها هزار نفر در تل‌آویو در اعتراض به قانون نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند

اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه قانون نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز پارلمان رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

ده‌ها هزار نفر در تل‌آویو علیه قانون جنجالی پارلمان رژیم صهیونیستی به خیابانها آمدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه قانون نژادپرستانه اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زدند.

شکبه المیادین به نقل از رسانه‌های محلی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد روز شنبه ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی علیه قانون نژادپرستانه اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو تجمع کردند و شعار سر دادند.

معترضان با شعار «اینجا خانه‌‎ ماست و عربی زبان ما» خواستار لغو این قانون تبعیض‌آمیز و فاشیستی شدند.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ۲۸ تیرماه، لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» را تصویب کرد که به موجب آن، حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است.

این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌شان، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفا متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی «زبان عبری» است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط استثنایی، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.

تصویب این قانون تبعیض‌آمیز با محکومیت کشورهای مختلف مواجه و در سرزمین‌های اشغالی نیز با واکنش تند اقلیتهای مذهبی روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار