کد خبر: ۶۶۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰

انجمن قلب آمریکا می‌گوید بهتر است به جای ایجاد تنوع در رژیم غذایی، مصرف مواد غذایی گیاهی، لوبیا، غلات، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و آجیل مصرف شود.

چه غذاهایی موجب چاقی می‌شوند؟ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بسیاری از مردم فکر می‌کنند رژیم‌های متنوع و یا انتخاب غذا از یک مجموعه گسترده از غذا‌های مختلف منجر به الگو‌های تغذیه سالم می‌شود، اما با توجه به تحقیقات انجمن قلب آمریکا، اینطور نیستباور عمومی این است که تنوع غذایی و غذا خوردن از طیف گسترده‌ای از غذا‌ها برای سلامتی آن‌ها مفید است. با این حال، این تصور احتمالا درست نیست.

طبق آخرین بیانیه علمی انجمن قلب آمریکا، یک رژیم غذایی متنوع که به همین نام شناخته می‌شود، تنها می‌تواند منجر به خوردن کالری بیشتری شود که به نوبه خود باعث افزایش خطر ابتلا به چاقی می‌شود.

"مارسیا دی الیویرا اوتو"، استادیار گروه اپیدمیولوژی و ژنتیک انسانی دانشگاه علوم پزشکی تگزاس می‌گوید: ما تمام شواهد را بررسی کردیم و متوجه ارتباط بین تنوع غذایی و مصرف غذای سالم و ناسالم به صورت همزمان شدیم. این باعث پدید آمدن خطراتی شد که ابتلا به چاقی را هشدار می‌داد. چنان که شاهد شیوع بیشتر چاقی در افرادی بودیم که رژیم غذایی متنوع داشتند.


بیشتر بخوانید:چه مواد غذایی برای مشاغل کم تحرک مفید هستند؟  


در حالی که برخی دستورالعمل‌های رژیم غذایی، رژیم‌های متنوع را پیشنهاد می‌کنند، معنای اصطلاح تنوع غذایی برای اکثر افراد دقیقا مشخص نیست. همچنین مشخص نیست که چنین رژیمی چطور اندازه‌گیری می‌شود و آیا هدف غذایی سالمی ارائه می‌دهد یا خیر.

براساس بررسی علمی مقالات منتشر شده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ که توسط پژوهشگران منتشر شده است، هیچ شواهدی وجود ندارد که تنوع غذایی بیشتر باعث تناسب وزن یا مصرف مطلوب غذا شود.

با این حال، شواهدی وجود دارد که گزینه‌های متنوع انتخاب غذا در یک وعده ممکن است احساس سیری را در افراد به تعویق بی‌اندازد، که موجب مصرف بیش از اندازه غذا می‌شود.

شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد تنوع بیشتر با مصرف کالری بیشتر، الگو‌های نامنظم مصرف غذا و افزایش وزن در بزرگسالان مرتبط است.

بهترین رژیم‌های غذایی به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)

انجمن قلب آمریکا می‌گوید بهتر است به جای ایجاد تنوع در رژیم غذایی، مصرف مواد غذایی گیاهی، لوبیا، غلات، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و آجیل را به مصرف‌کنندگان توصیه کرد.همچنین مردم باید از خوردن گوشت قرمز، شیرینی و نوشیدنی‌های شیرین خودداری کنند.

"اوتو" گفت: انتخاب از بین طیف وسیعی از غذا‌های سالم که متناسب با بودجه و ذائقه فرد است، بهتر از انتخاب از میان محدوده وسیعی از غذا‌ها است که ممکن است شامل اقلام ناسالم یا کمتر سالم مانند دونات، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و چیزبرگر، حتی در صورت رعایت اعتدال در مصرف باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

غذاهایی که با خوردن آن‌ها چاق می شوید

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
برچسب ها
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر