صدورمجوز ۳۹ طرح پرورش ماهی در قفس دریای خزر

معاون فنی محیط زیست مازندران گفت: تاکنون برای ۳۹ پرورش طرح ماهیان قفس در دریای خزر مجوز صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اکبریداللهی معاون فنی محیط زیست مازندران از صدور مجوز برای طرح پرورش ماهی در قفس دریای خزر خبرداد و گفت : محیط زیست تاکنون ۳۹ طرح ماهیان قفس در دریای خزر  مجوز صادر کرده است.

وی افزود:با اجرای این طرح ها  سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت ماهی سفید در استان تولید خواهد شد.

وی گفت: فاصله گرفتن ۵ کیلومتری از کانال‌های ورودی آب رودخانه‌ها به دریا و عمق ۳۰ متری را از شرط اصلی برای صدور مجوز برای طرح ماهیان در قفس استان است.

معاون فنی محیط زیست مازندران با بیان اینکه دلیل اصلی برخی مخالفت‌ها برای طرح ماهی قفس  دریای خزر را رعایت نکردن برخی ضوابط زیست محیطی دانست گفت: سالانه ۶۴۰ تن پرورش ماهی به شیوه در قفس در آب‌های ساحلی دریای خزر نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان صید این گونه ماهیان در دو دهه اخیر از ۲۰ هزار تن در سال به کمتر از ۲ هزار تن کاهش یافته است افزود: بر اساس اعلام شیلات استان ۴۹ قفس پرورش ماهی دریایی در سواحل دریای خزر در این استان فعال است.

وی گفت: به ازای تولید هر ۱۰ تن ماهی برای یک نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مازندران سه هزار و ۳۳۰ واحد آبزی پروری دارد که ۲۷۶ واحد پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند.

انتهای پیام /ر

صادرشدن مجوز طرح ماهی در قفس دریای خزر

برچسب ها: محیط زیست ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.