ایجاد همکاری آموزشی بین مراکز و دانشگاه‌ها در مازندران

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران از ایجاد همکاری آموزشی بین مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امیر جمشیدی معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تفاهم نامه‌ای با مراکز آموزش عالی منعقد شده که در سال تحصیلی آینده همکاری آموزشی تنگاتنگ بین مراکزفنی و حرفه ای و دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی دغدغه اصلی در سیاست گذاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را توسعه رشته‌های مناسب با نیاز‌های بازار کار دانست و افزود: با تشکیل شورای گسترش آموزش در مراکز، پایش رشته‌ها و توسعه آن‌ها بر اساس نیاز موجود جامعه امکان پذیر شد.

جمشیدی گفت: در توافق دو جانبه بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری، قرار شد مرکز رشدی بنا شود که وظیفه آن حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های مبتکرانه دانشجویان است.

وی افزود : امکانات کارگاهی و تجهیزاتی دانشگاه‌ها می‌تواند تا حدود زیادی پاسخگوی نیاز‌های دانشجویان برای اجرای ایده‌ها و طرح‌های باشد.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران برآورده کردن نیاز‌های بازار کار را مهم‌ترین بخش برنامه آموزشی دانشگاه دانست ،گفت: رشته‌های معماری، عمران، جوشکاری، رشته طراحی، تعمیرات طلا و جواهر، نیز صنعتی سازی ساختمان به برنامه آموزشی این اداره اضافه می‌شوند.

جمشیدی افزود: پایش تعداد فارغ التحصیلانی که جذب بازار کار شدند با وجود دانشجویان غیربومی مشکل بود، اما با تحلیل میدانی مشخص شد ۷۰ درصد دانشجویان در پایان تحصیل شاغل شدند.

وی گفت: استان با نرخ بیکاری ۳۴ درصد دارای رتبه نخست فارغ التحصیلان بیکار در کشور است.

امیر جمشیدی معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با ۱۲ مرکز آموزشی در استان ۲۰ هزار دانشجو را درخود جای داده است.

انتهای پیام /ر

وجود ۱۲ مرکز آموزشی برای جذب فارغ التحصیلان بازار کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار