در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ازدواج قرآنی چه نشانه‌هایی دارد؟/ آفتی که موجب تجردگرایی جوانان امروزی شده است

حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری با اشاره به سیره زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س)، از معیارهای زندگی قرآنی گفت.

دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/حجت الاسلام و المسلمین سید محسن ذوالفقاری سخنران و کارشناس امور دینی – قرآنی، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سیره زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) و دوری از تجمل‌گرایی در برپایی مراسم‌ ازدواج گفت: آنچه در اسلام در خصوص امر مهم ازدواج تاکید شده است و قرآن به آن اشاره کرده رسیدن به آرامش و رحمت الهی است که خداوند ازدواج را مأمنی برای رسیدن به آرامش، مودت و رحمت بین زن و مرد قرار داده است. البته امروز مبنای قرآنی در ازدواج‌ها دور از ذهن قرار دارد و مغفول مانده است. درواقع وقتی امر مهم ازدواج از ذهن‌ها بیرون رود مولفه‌های دیگری مانند ثروت، جایگاه اجتماعی و... جایگزین معیار‌های قرآنی می‌شود که ثمره آن پایه‌های لغزان ازدواج در جامعه است.

وی در ادامه با تاکید بر شکل گیری ازدواج‌ با نگاهی قرآنی بیان کرد: متأسفانه امروزه زندگی و ازدواج‌های ما مطابق با قرآن و دستورات الهی پیش نمی‌رود. نگاه ما به زندگی عوض شده برای همین است که ثمره این زندگی‌ها به طلاق و جدایی می‌رسد. ما اگر بخواهیم یک زندگی ثابت داشته باشیم نگاهمان را باید به ازدواج یک نگاه قرآنی تعبیر کنیم تا حاصل آن زندگی، مشابه به سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) با حضرت علی(ع) باشد.
 
دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/
این سخنران و کارشناس امور دینی – قرآنی با اشاره به معیار‌های قرآنی یک ازدواج آسمانی، بیان کرد: تعبیر قرآن از یک پیوند قرآنی رسیدن به آرامش روح است. تعبیر قرآن از دو واژه «مَسکن» و «منزل» متفاوت است؛ چراکه منزل محل نزول و مَسکن محل آرامش قلمداد می‌شود. به همین سبب است که قرآن می‌فرماید شما با ازدواج به آرامش دست پیدا می‌کنید و این تلاطم روحی جوانی در کنار یکدیگر (زن و مرد) به ساحل زیبا و آرام می‌رسد. همچنین در تعبیری دیگر قرآن می‌فرماید: «پس از ازدواج به یکدیگر رحمت داشته باشید.»؛ مقام معظم رهبری هنگامی که می‌خواهند یک زوج جوان را به عقد هم در بیاورند، تعریفی زیبا دارند که می‌گویند: قبل از ازدواج دو چشم خود را باز کنید تا انتخابی درست داشته باشید و بعد از آن چشم خود را به روی تناقض‌های یکدیگر ببندید و نگاهی موشکافانه به یکدیگر نداشته باشید، که باعث اختلاف بین زوج می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری ادامه داد: متأسفانه جوان‌های ما در بین خانواده‌های خودشان کمتر ازدواج قرآنی دیدند، همچنین ما امروز در عرصه هنر خود شاهد ازدواج‌های قرآنی نیستیم. البته ازدواج قرآنی یعنی همان چیزی که قرآن آن را انتخاب کرده و در زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) رقم خورده است.
 
دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/
 
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تجمل‌گرایی موجب تجردگرایی جوان‌ها شده است، تصریح کرد: ازدواج قرآنی به دور از هزینه‌های سنگین و برگزاری مراسم‌های تجملاتی ازدواج است، و تا وقتی که معیار‌های مادی از پیوند‌های آسمانی حذف نشود ما همچنان در جامعه شاهد آمار بالای طلاق و تجمل‌گرایی در خانواده‌ها هستیم. اما وقتی اساس زندگی‌ها را عوض می‌کنیم مجرد زیستی شکل می‌گیرد و دیگر جوان‌ها زیر بار هزینه‌های زندگی نمی‌روند، به همین دلیل است که جوان‌ها به سمت عشق و عاشقی‌های دانشگاهی و مهمانی‌ها گرایش پیدا می‌کنند، که هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط به دنبال تیپ، قیافه و ماشین یکدیگر هستند، که بعد از مدتی این عشق فروکش می‌کند و از هم جدا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از زندگی اهل بیت (ع) فقط ما مدح و مرثیه آن‌ها را داریم، گفت: متأسفانه امروز از ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین (ع) فقط یک تاریخ در تقویم ما یاد شده است و صرفا مردم از آن استفاده ابزاری می‌کنند، که شب سالگرد ازدواج خودشان را همزمان با این پیوند آسمانی در تقویم درج کنند. البته اگر این فرهنگ در کشور ما درست بنا شده باشد، زندگی‌های ما شبیه سبک اسلامی می‌شود.
 
دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری درباره برگزاری مراسم‌های ساده ازدواج، اظهار کرد: مرد وظیفه دارد مهریه بدهد و مستحب است که خانواده‌ها را به ولیمه دعوت کند، البته برای خانواده دختر نیز که جهیزیه خانه را فراهم می‌کنند، صرفاً دادن وسایل آنچنانی و در حد بالا نیست، بلکه همین که خانواده‌ها بتوانند توقعات دختر و پسر را برآورده کنند و وسایل اولیه زندگی آن‌ها را برطرف سازند، کفایت می‌کند. آیت الله خزعلی در تعبیری برای آسان شدن زندگی زوج‌های جوان می‌گفتند: «قبل از عروسی اگر دختر و پسر خانه نداشته باشند، ایرادی ندارد که هرکدام در خانه پدرشان زندگی کنند، حداقل اینگونه دختر و پسر از ضرر‌های مجرد بودن در امان هستند».

این سخنران و کارشناس علوم دینی – قرآنی با اشاره به اینکه امروز زندگی ساده از یاد‌ها رفته است و کسی آن را قبول نمی‌کند، درباره برپایی سنت‌های قومیتی در کشور توضیح داد: ما در سنت و فرهنگ خودمان مراسم‌های مختلفی مانند ولیمه دادن به دوستان و آشنایان داریم که همه این مراسم‌ها می‌تواند ساده برگزار شود. درواقع باید زندگی دو جوان (زن و مرد) به فراخور جیب خانواده‌ها پیش رود و پشیمانی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری درباره ساده زیستی و سبک زندگی حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: ما شاهد آن هستیم زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) به سادگی شکل گرفت که باید در زندگی‌های ما جاری و ساری باشد، اما متأسفانه الگوبرداری از زندگی اهل بیت(ع) صرفا معطوف ستایش امامان معصوم (ع) است. درواقع ما ائمه اطهار(ع) را در ویترین زیبای شیشه‌ای قرار داده‌ایم که در ایام شهادتشان گریان هستیم و در روز‌های ولادت و ولایتشان شاد می‌شویم.
 
دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/

بهترین معیار خانواده‌ها برای انتخاب همسر فرزندان

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اولین معیار برای انتخاب همسر دینداری دختر یا پسر است، بیان کرد: اولین معیار برای زندگی انسان‌ها دین است، در روایتی بیان شده که دختر یا پسر خود را به آدم دیندار بدهید، چرا که اگر زندگی آن‌ها به جدایی بکشد، باز به یکدیگر ضرر نخواهند رساند و خطوط قرمز را رعایت می‌کند. همچنین دیگر معیار انتخاب همسر، هم‌کفو بودن دختر و پسر و خانواده هاست. البته بسیار سفارش شده است که دختر خود را به پسر دائم الخمر ندهید و فردی مسجدی و نماز خوان را برای دخترانتان انتخاب کنید.

این سخنران و کارشناس علوم دینی – قرآنی، درباره معیار‌های زیبایی برای انتخاب همسر (زن و مرد) گفت: البته که زیبایی ظاهری معیار اصلی نیست، ولی این مولفه می‌تواند منشاء اختلافات شود. باید توجه داشته باشیم که در بین ما شرقی نشین ها، دختر و پسر تا زمانی که بچه‌دار نشدند برای یکدیگر هستند و بعد از تولد اولین فرزند مرد کنار گذاشته می‌شود و بیشترین توجه زن بر فرزندان است. همچنین بعد از به دنیا آمدن اولین نوه در خانواده، مرد در حاشیه قرار می‌گیرد و توجهی در خانه حس نمی‌کند.

دود تجمل گرایی در چشم زوج‌های جوان/ سالگرد ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صرفا یک تاریخ در تقویم است/

امام زمان (عج) به چه ازدواجی نگاه می‌کند؟

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: امام زمان (عج) به ازدواجی نگاه می‌کند که دینی باشد. حضرت مهدی (عج) امام زنده و ناظر برماست و حجت خداوند در زمین است، به همین سبب حرف پروردگار را در زمین تعالی می‌بخشد. ما باید اصل زندگی را قرآن قرار دهیم تا مابقی با این فرهنگ قرآنی آشنا شوند و زندگی خود را مانند زندگی اهل بیت(ع) جاری و ساری کنند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
من خودم توی بچگی فقر کشیدم و دیدم یعنی چی. فقیرا زندگی نمیکنن زندگی رو تحمل میکنن میفهمید یعنی چی؟ درسته که نباید تسلیم شد ولی تحمل خیلی زیادی میخواد از مدرسه گرفته تا خونه تا نگاه بد فامیلی که نمیاد توی ...بهت سر بزنه تا چیزی که سر کلاس گم میشه شمارو میگردن تا مجبوری که واسه همکلاسیات فیلم بازی کنی تا اینکه کسی ادم حسابت نمیکنه تا بی خیال شدن مدرسه برای کار یا مردن پدر بخاطر بیمارستان بی تجهیزات ...من خدارو شکر دوتا مدرک دارم و روپای خودمم وهم کار میکردم هم درس میخوندم ولی از بد قضیه فقر اگر افسرده معتاد دزدت نکنه ادم رو عقده ای میکنه وهرگز هرگز باز هم دراین شرایط حاضر به ایجاد ازدواج و فرزند در زندگی سطح پایین نیستم چه برسه به فقیری چون من میدونم یعنی چی شماها نمیدونید و اینکه ادم یه بچه سالم و تحصیل کرده داشته باشه فقرو ریشه کن کنید زن حق داره خونه بخواد ماشین بخواد خدا تو قرآن مهریه رو واسه زن در نظر گرفته که مرد باید تو زندگیش بهش بده یعنی باید داشته باشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من توقعات کمی برای ازدواج دارم مهم دینداربودن وبااخلاق بودن طرفمه، حیف که جامعمون محیط مناسبی برای معرفی دوطرف نداره ،مثلامن ازکجاباید بامردمناسبم ازدواج کنم؟کاش عرف جامعه هم می پسندیدبایدجایی برای معرفی دخترهاوپسرهای خداشناس باشه که سالم ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
دختر خوب میشناسید معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نمونش من
Iran (Islamic Republic of)
O_s
۲۰:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اونایی ک اومدن میگن جوونا گرونیو بهونه میکنن حتما فقر نکشیدن نگاه شرمنده پدرو ندیدن واس دو قرون خرج خونه جون ندادن،من جوونه ۲۲ ساله از الان قید ازدواجمو زدم دارم برای راحتی خانوادم جون میکنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
برو کار میکن مگو چیست کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز شما خدا رو قبول داری؟ قرآن رو قبول داری؟؟ خدا خودش تو قرآن گفته ما برای هرکس رزق و روزیش رو از پیش تعیین کردیم یعنی شما ازدواج کنی ۱۰ تا بچه هم بیاری هرکدوم رزق خودشون رو میارن! دیدم که میگم ها!!! شما نصف دینت رو کامل کن تلاشت رو هم بکن وببین خدا چجوری به زندگیت برکت میده! همون خدایی که تا دیروز که دلار و سکه ارزون بود رزق من و شما رو میداد الانم داره میده حالا دلار بشه ۱۰۰ تومن چه فرقی داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دوستان چهار سال پیش ازدواج کردم
تاشش ماه دیگه صاحبخونه میشم یه دختر خوشگلم خدابهمون داده

همیشه میگم کاش چند سال قبل ازاینکه صاحب شغل شوم ازدواج میکردم
بااینکه شاغلم بعضی وقتا کم پول یا بی پول میشم
جوانان عزیز
تنها چیزی که توازدواج مهمه خدایی بودن طرفه
زندگی سرشار از بلا وخوشی است
با بلا صبر کن ازخوشی هم لذت ببر
متاهلی واقعا سخت ومسئولبت داره ولی هرموقع مشکل دارم هزاران نفر ازمن مشکلات بزرگتری دارند وخدا شکر میکنم
باآرزوی خوشبختی برای تمام دختران وپسران این سرزمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نباید ازدواج میکردی اشتباه کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلآم ، من کسی را میخام که با ایمان باشه ، صداقت داشته باشه ،تو مشکلات زندگی کوتاه یاد و ی تکیه گاه محکم باشه و برای ی خانم به عنوان ی انسان مستقل ارزش قایل باشه ، ی زن را فقط فردی به عنوان کسی که ظرف و لباس بشوره ، غذا بپزه و بچه بزرگ کنه ندونه ، بلکه ی خانم را به عنوان کسی که میتونه آرامش خانواده را تامین کنه ، تو جامعه موثر باشه ، فعالیت خارج از منزل داشته باشه ، با عث پویایی خانواده و جامعه بشه قبول داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
چقدر خواسته هات زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
چه شرایط سختی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام ،دوستان فکر کنم من نظرم را بد بیان کردم ، منشور من تو قسمت دوم حرفهام با کسایی بود که هنوز ،زن را ضعیفه صدا میزنند ، دختر را ناقص العقل میدونند
United States of America
محمد
۱۱:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
خواهشا از خانما درخواست می کنم برای نمونه و روشن شدن موضوع همین جا اعلام کنن که شرایطشون چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
۱. با ایمان(خدا ودین شناس) باشه
۲. انجام واجبات و ترک محرمات باش۳. پیرو ولایت فقیه باشد
۴. اخلاق نیکو داشته باشه
۵. خانواده خوب و سالم داشته باشد
۶. از نظر روحی و جسمی سالم باشد
۷.اهل کار باشه
۸. درحد ابتدایی شرایط شروع زندگی رو داشته باشه
البته من خودم این شروط رو پیش از ازدواج داشتم و الحمدلله انتخاب خوبی داشتم با همین معیارها ! الانم اگه به عقب برگردم حتما اینا اصول من هستن و همسرم انتخاب من
امیدوارم همه ی جوون هد زود ازدواج کنن اما با عجله انتخاب نکنن و خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام ، به نظر شما ، اگه پسری که سوم راهنمایی داری اهل روستاست ، شخصیت مستقل نداره ، خودش نمیتونه تو جلسه ی خاستگاری به سوالات جواب بده ،ومادرش حتی معیارهای ازدواجشا بیان میکنه، کار مشخصی نداره ، و انتظارش از ی زن فقط انجام کارای خونه و فرزند آوری هست بره خاستگاری ی دختر که معلم ، لیسانس داره و تو شهر زندکی میکنه و مستقله اون دختر باید قبول کنه، فقط و فقط چون اون دختر سی سال سن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
چیشده!!!!!! این کار خودکشی محضه چون این دو هیچ کفویتی باهم ندارن قطعا سرانجام ازدواجشون طلاقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام ، به نظر شما ، اگه پسری که سوم راهنمایی داری اهل روستاست ، شخصیت مستقل نداره ، خودش نمیتونه تو جلسه ی خاستگاری به سوالات جواب بده ،ومادرش حتی معیارهای ازدواجشا بیان میکنه، کار مشخصی نداره ، و انتظارش از ی زن فقط انجام کارای خونه و فرزند آوری هست بره خاستگاری ی دختر که معلم ، لیسانس داره و تو شهر زندکی میکنه و مستقله اون دختر باید قبول کنه، فقط و فقط چون اون دختر سی سال سن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ارزوی خوشبختی برای تمام جوانان دارم . انشالله تمام جوانان خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
کار پول کار پول کار پول .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من هستم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۲۲:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
شاید شوخی بنظر برسه اما باور کنین یکی از جهات مهم جنگ نرم برای بنیان کنی خانواده مهریه زیاده و چه جوانهای متدین و با تقوا و متعصب دینی که تحت تاثیر شروع زندگی اجباری با شرایط امروزی (مهریه زیاد) با داشتن وضعیت اقتصادی ضعیف عرض و آبرو وجود وهویت شان لگد مال شده و می شود با وجود چنین اشخاص قربانی تصمیمات هیجانی، اجتماعی هم که از این افراد شکل می گیرد مریض و آسیب پذیر خواهد بود؛ ای اهل خرد چرا فکری برای این عرف غلط نابهنجار نمی شود...؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
افتی که موجب تجرد گرایی جوانان شده نداشتن شغل مناسب است
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
-مشکلات امروز جوانان و ازدواج نکردن آنها فقط عاملش دولته واون مسئولین حکومته -که باید روز قیامت جواب بدهند اگر واقعا بهش اعتقاد داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یعضی دخترا به کم قانع نیستند همون پشت تلفن کار دولتی خونه ماشین ازت درخواست میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یکی از دلایل به تاخیر افتادن ازدواج تقویت حس چشم هم چشمی و حسادت و بخل ورزی است. چه چیزهایی اینها را تقویت می کند که در نهایت باعث به تاخیر افتادن ازدواج می شود! یکی از موارد مهم بوجود آمدن این تلقی در جامعه است که باید یک کار خیلی راحت داشت و در عین حال درآمد خوب! پشت میز نشین شدن و کارمند دولت شدن به این موضوع دامن می زند. نه تنها در بین خود دولتی ها، بلکه باعث تسری این موضوع به سایر قشرهای جامعه شده است، باعث افزایش حس حسادت و چشم هم چشمی و بخل ورزری شده است و هر پسر و دختر داخل این جامعه را نیز تحت تاثیر قرارداده است. در واقع باید گفت که ما به این همه پرسنل دولتی برای یک جامعه 80 میلیونی احتیاج نداریم و باید این مشاغل چندین برابر کمتر شوند و نیز بعلاوه همچین شغلهای راحت باید در اختیار ضعیف ترین اقشار قرار گیرد(مثل معلولین توانمند). با این کار ثابت می شود که در جامعه این حاکم نیست که هر کس زورگوتر و زورمندتر باشد باید بقیه قشر ضعیف را مورد ظلم قرار دهد. نگویید که مثلا ما به فلان تعداد معلم و پرستار احتیاج داریم. پرسنل دولتی که فقط اینها نیستد
Iran (Islamic Republic of)
عشق خدا
۱۸:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من همسری پاک ومومن میخوام مردی که وفادارباشه وعاشق رهبر وامام زمان، مادیات واسه من معنانداره،تازه خدا خودش گفته بخاطرترس ازنداشتن نبایدازازدواج منصرف بشید اگه منو باورداریدبدونیدکه من روزی رسونم.پس به خداتوکل کنید والبته همسری انتخاب کنیدکه مومن باشه که سخت نگیره وقانع باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام منم حاظرم اما کو عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ان شاءالله که نصیبتون می‌شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من هستم حاضری با من ازدواج کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یکی از دلایل ازدواج فرزندآوری من فوق لیسانس دارم ازیکی از دانشگاه برتر کشور دنبال کار رفتم نه کار دولتی کاری آزاد که نیاز به مجوز داشت چندتا جوان بودیم میخواستیم یک مجوز بگیریم و شروع به کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من دختر با حجاب و پاک و سالم و با ایمان و دیندار و مهربان میخوام از خدا برای ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مشکل بیکاری و بی پولی و گرونی نیست ! مشکل بی ایمانی هست که کسی ازدواج نمیکنه !
برید روی ایمان و غیرتتون کار کنید اول جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کسی که بخواد کاری رو انجام بده هزار دلیل واسه انجام دادنش داره و کسی که نخواد کاری رو انجام بده هزار بهانه واسه انجام ندادنش !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خدا کنه منم ازدواج کنم همیشه آرزو داشتم یه پسر خوب و انسانیت قسمتم بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
انشائ الله من ارزوی دختر خداشناس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
به به چه جوون هایی! انشالله همه جوون ها همسر شایسته نصیبشون بشه البته منم جوونم ها ولی خداروشکر امتخابم رو ۵ سال پیش کردم و راضیم ازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من هستم حاضری بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تمام اون هایی که مخالف ازدواج هستن و بهانه گیری میکنن فقط نمیخوان زیر بار مسوولیت و تعهد و همسرداری برن میخوان آزاد و راحت و بی قید و شرط باشن ولی نمیدونن که با این کار چه ضرر و زیان ها و آسیب هایی به خودشون و به بقیه میزنن دنیا و آخرتشونو تباه میکنن از دست میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تمام اون هایی که مخالف ازدواج هستن و بهانه گیری میکنن فقط نمیخوان زیر بار مسوولیت و تعهد و همسرداری برن میخوان آزاد و راحت و بی قید و شرط باشن ولی نمیدونن که با این کار چه ضرر و زیان ها و آسیب هایی به خودشون و به بقیه میزنن دنیا و آخرتشونو تباه میکنن از دست میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام همدم میخوام آرامش میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشالله تمام جوانان به حاجت دلشون برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من ازدواج میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
گرونی تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام
انشالله همه ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
شغل که ندارم. اوضاع اقتصادی و اجتماعی هم که غوغاست چرا باید ازدواج کنم که فردا باید پاسخگوی چند نفر دیگه هم باشم. اصلا چرا به فکر ازدواج باشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشالله مشکلت حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
نشانه اش کمتر ین ارقام طلاق باید باشد (که متاسفانه بیشترین طلاق در شهرهای مذهبی قم ومشهد است )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
امارتون مال کجاست شبکه های معاند که دنبال تخریب نظام اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشاالله مشکل ازدواج همه حل بشه، سراغ کسانی برید که به دنیا وابسته نباشند، دین دار باشند، دین را بین خودمان و همسرمان حایل کنیم، انشالله، که هیچ مشکلی پیش نمی یاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من دختر با ایمان میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشاالله مشکل ازدواج همه حل بشه، سراغ کسانی برید که به دنیا وابسته نباشند، دین دار باشند، دین را بین خودمان و همسرمان حایل کنیم، انشالله، که هیچ مشکلی پیش نمی یاد.
United States of America
شهروند
۱۱:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تا وقتی در ایر انم هرگز ازدواج نمیکنم ، زمانی ازدواج میکنم که از ایران رفته باشم حتی اکر 50 سال طول بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خدا هدایتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
دقیقا. اگر ازدواج کنیم فردا پس فردا جواب فرزند رو چی بدیم؟ بگیم همینه که هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
حرفت درست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۰:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شما فکر می‌کنید کشورهای دیگه از هر لحاظ خوبن ولی از درونشون خبر ندارید، هر کشوری سختی‌های درون خودش رو داره و هیچ کشوری نیست که از همه لحاظ خوب باشه، شاید کشوری باشه که از مشکل گرانی نداشته باشن ولی قطعا مشکلات دیگه‌ای دارن مثل بی‌بند و باری و فساد و.....، باید ببینید کدوم برامون اولویت داره من که زندگی تو ایران رو با جای دیگه عوض نمی‌کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تنها علتی که من با34سال سن و لیسانس فیزیک بیکارم نداشتن شغله. من اگه امروز برم سرکار فردا زن میگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اینا بهانه است.مرد اگر اهل کار باشه حقیرترین و سخت ترین کار رو قبول میکنه حتی با حقوق کم.جوونهای الان بهانه گیر شدن.انگار جوان ۲۰ ساله قدیم موقع ازدواج وزیر و وکیل بود و بهترین خونه و بهترین ماشین داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کارگری هم نمیتونستی بکنی
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ناشناسان گرامی شما با ازدواج دخترتون با یه کارگری که ی روز کار داره ی روز نداره با کمترین درآمد موافقد می کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تو همین کامنت ها میشه دید کسایی وجود دارند که تو توهم هستن! کو کار ؟ شما که از کارگری و غیرت داشتن حرف میزنی اصلا از وضع کار و کارگری تو این مملکت خبرداری؟ به فرض کار گری با حقوق خیلی پایین هم پیدا کردیم ایا با این وضعیت جامعه میشه حتی ابتدایی ترین نیاز های خانواده رو با این حقوق های کم که هر لحظه هم امکان قطع اون وجو داره تامین کرد؟ ایا شرایط امروز جامعه رو با 20 سال پیش مقایسه می کنیم؟ما داریم برای بقا زندگی می کنیم اما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تویی ک میگی کار و کارگری نیست قبر و قبرستون که هست برو یه قبر بخر برو توش بخاب که اینقدر بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یکمم در مورد گرونی حرف میزد بهتر بود مثلا میگفت ازدواج با سکه ۴ تومنی و خرج مخارج این زمونه دیگ امکان نداره تعداد اندک دیگ ازدواج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مرد باشین.اهل زندگی باشین.با اخلاق باشین.دنبال دختر خوب بگردین.اونوقت مطمعن باشید دختر خوب و با ایمان مهریه یک سکه هم قبول میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Gh
۱۵:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
وقتی چند هزارنفر به خاطرمهریه ونداشتن نفقه زندانی اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آقایون همه دختر خانوما که مثل هم نیستن شما اگه انتخابتون درست باشه ۱۰۰۰ سکه هم مهر طرف باشه نیازی به پرداختش ندارید هرچند من خودم مخالف شدید مهریه بالا و خرجای اضافیم
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چرا عمل نکردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
میخام ازدواج کنم کار ندارم. پول ندارم. طلا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بهانه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشالله همه جوانان به حق امروز خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
فقط ازدواج و خوشبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
آخرش سکه ۴ ملیون تومنیه
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد محمدی
۰۹:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام .انشاله که همه گوش دهند وعمل کنند........از مسولین شروع شود ...........تا درجامعه هم اجرا شود .................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بله حرف شما درست. ولی مملکتی که صبح شب دارن اجناس گرون می کنن تنهاهم با این حقوق ها داریم از گشنگی می میریم چه برسه به زن گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ای خدا...
ولی در هر شرایطی باید تلاش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بله حرف شما درست. ولی مملکتی که صبح شب دارن اجناس گرون می کنن تنهاهم با این حقوق ها داریم از گشنگی می میریم چه برسه به زن گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
وقتی همه چیز گرونه سکه رفته بالا چطور میشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام من ازدواج میخوام من زن خوب و خدایی و زهرایی میخوام خدایا نصیبم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انشاالله.برات دعا میکنم زن خوب قسمتت بشه
آخرین اخبار