عمل موفقیت آمیز سرطان حنجره در اسفراین

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین گفت: برای اولین بار عمل نادر و سنگین سرطان حنجره در بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین با موفقیت انجام شد.

عمل نادر و سنگین سرطان حنجره در اسفراین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  فرامرز یعقوبی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین گفت: متخصص گوش ، حلق و بینی بیمارستان  امام خمینی (ره ) اسفراین موفق شد بیمار ۶۴ ساله که مبتلا به سرطان گسترده حنجره و نای شده بود را جراحی کند.

وی با بیان اینکه جراحی سرطان حنجره تنها در مجهزترین مراکز دانشگاهی بزرگ کشور قابل انجام است ، افزود: این عمل جراحی ۱۲ ساعت به طول انجامید.

یعقوبی با اشاره به این که این عمل جراحی برای اولین بار در خراسان شمالی در بیمارستان امام خمنی (ره) اسفراین انجام شده است، افزود: این بیماری به دلیل دست اندازی تومور به راه هوایی و ایجاد تنگی در مسیر تنفس برای بیمار مشکلات شدید در نفس کشیدن به وجود می‌آورد و به تدریج باعث انسداد کامل راه هوایی می‌گردد و درصورت انجام نشدن جراحی جز سرطان‌های بسیار مهاجم و کشنده می‌باشد.

وی اظهار کرد: در این عمل کل حنجره و قسمتی از نای قاعده زبان دیواره جانبی حلق برداشته شده زنجیره لنفاوی دو طرف گردن اطراف عروق بزرگ خارج شده و با فلاپ پوستی عضلانی عضله قفسه سینه بازسازی شده و یک سوراخ دائمی در راه هوایی ایجاد می‌شود و در مرحله بعد با تعبیه پروتز مخصوص تکلم امکان نسبی تکلم به بیمار داده می‌شود.

انتهای پیام / ب

عمل موفقیت آمیز سرطان حنجره در اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ع
۰۹:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
با سلام و خوشحالی از این که این عمل با موفقیت در ایران و توسط پزشکان مجرب خودمان انجام شده
ببخشید آیاعمل برای صحبت کردن همزمان با عمل برداشتن حنجره انجام می شود یا بعد از آن و در چه حد می توانند صحبت کنند