سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

واگذاری مراکز نگهداری کودکان بالای سن ۲.۵ سال به بخش خصوصی

انوشیروان محسنی بندپی گفت: درصدد هستیم تا مراکز نگهداری از کودکان بالای ۲.۵ ساله را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

واگذاری مراکز نگهداری کودکان بالای سن ۲.۵ سال به بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم هم‌اندیشی سازمان بهزیستی کشور و موسسات برتر تحت نظارت امروز دوشنبه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در صدد هستیم تا مراکز نگهداری از کودکان بالای ۲.۵ سال را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه نگهداری از معلولان و سایر مددجویان با مشارکت بخش خصوصی و همچنین مشارکت اجتماعی خیران و شرکای اجتماعی پرداخت می‌شود.

محسنی بندپی گفت: مسئولان حاکمیتی باید برای افراد نیازمندی که در زمره جامعه هدف قرار می‌گیرند، خدمات ویژه‌ای را در نظر بگیرند و آن‌ها را در جهت برخورداری از امکانات مختلف موجود و ایجاد فرصت‌های برابر یاری کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تکلیف سازمان بهزیستی کشور است که مسئولیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و در این میان نگهداری از معلولان اقدام ویژه‌ای است که توسط مراکز غیردولتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آئین‌نامه اجبار غربالگری ژنتیک ازدواج در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و در انتظار بررسی توسط هیأت دولت است.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون غربالگری ژنتیک اجباری شده است و این اجبار از سال گذشته لحاظ می‌شود و بر اساس آخرین آمار در سال ۹۶ بیش از یک هزار و 400 مورد سقط قانونی انجام شده است که در صورت عدم انجام غربالگری ژنتیک بیش از ۱۴۰۰ کودک معلول متولد می‌شد.

محسنی تاکید کرد: موسسات غیردولتی به عنوان شرکای اجتماعی ما به حساب می‌آیند و آمار این موسسات از ۸ هزار موسسه در سال ۹۲ به ۲۴ هزار مؤسسه در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: غربالگری اضطراب کودکان، غربالگری شناسایی آلزایمر در سنین بالا و سالمندی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و اجرای خوب این برنامه‌ها در گرو مشارکت موسسات غیردولتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار