وداع غم‌انگیز نهنگ مادر با جسم بی‌جان نوزادش پس از ۱۷ روز+ تصاویر

به گفته گروهی از دانشمندان، یک نهنگ مادر پس از ۱۷ روز حمل جسم بی‌جان نوزاد خود، او را در آب‌های اقیانوس آرام رها کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک نهنگ مادر از گونه نهنگ قاتل، که فرزند تازه متولد شده خود را اندکی پس از تولدش در 24 جولای از دست داده بود، پس از 17 روز جسد بی جان نوزاد خود را در اقیانوس رها کرد. طی این 17 روز پس از مرگ نوزاد نهنگ، مادرش نزدیک به هزار مایل او را با خود در اقیانوس  حمل کرده بود.

اخیرا دانشمندانی که این نهنگ را تحت نظر داشتند اعلام کردند نهنگ مادر بالاخره از حمل جسم بی جان فرزند خود دست برداشته است. بی بی سی به نقل از مرکز تحقیقات درباره نهنگ اعلام کرد: سفر غم‌انگیز نهنگ مادر در حال حاضر به پایان رسیده و رفتارهای او به طرز قابل توجهی با نشاط است.

همچنین این مرکز تحقیقاتی افزود: تصاویر دیجیتالی گرفته شده از ساحل نشان می‌دهد این نهنگ مادر به نظر در شرایط فیزیکی مناسبی است.

این نهنگ 20 ساله در آب‌های اقیانوس آرام در نزدیکی ایالت واشنگتن آمریکا و استان برتیش کلمبیا در کانادا زندگی می‌کند. چنین رفتارهای در میان نهنگ‌ها و دلفین‌ها بسیار رایج است. با این حال معمولا نهنگ‌های مادر، نوازد مرده خود را کمتر از یک هفته با خود حمل می‌کنند و برای اولین بار است که یک نهنگ مادر برای مدت طولانی نوازد بی جان خود را در اقیانوس با خود نگه داشته بود.

نهنگ قاتل موسوم به ارکا از خانواده دلفین‌های اقیانوسی، بزرگترین جاندار در میان دلفین سانان و دارایی دومین مغز سنگین در میان پستانداران دریایی است.

وداع غم‌انگیز نهنگ مادر با جسم بی‌جان نوازدش پس از 17 روز/ نهنگی که پس از 17 روز مرگ نوزادش را پذیرفت

وداع غم‌انگیز نهنگ مادر با جسم بی‌جان نوازدش پس از 17 روز/ نهنگی که پس از 17 روز مرگ نوزادش را پذیرفت

انتهای پیام/

نهنگی که پس از 17 روز مرگ نوزادش را پذیرفت+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار