خشکسالی، بدترین سال زراعی آلمان را در ۲۴ سال گذشته رقم زد

خشکسالی بی‌سابقه، دومین اقتصاد بزرگ جهان را در آستانه بدترین سال زراعی در ۲۴ سال گذشته قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، خشکسالی بی سابقه در آلمان، دومین اقتصاد بزرگ جهان را در آستانه بدترین سال زراعی در 24 سال گذشته قرار داده است.

شرکت تعاونی کشاورزی آلمان در گزارشی با اشاره به پیامدهای منفی خشکسالی بی سابقه و تاثیر آن بر سال زراعی اعلام کرد حجم تولید غلات دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال زراعی جاری حدود 36 میلیون و 300 هزار تن خواهد بود که نسبت به سال گذشته، 20 درصد کاهش داشته است و پایین ترین حجم تولید از سال 1994 میلادی است.

این شرکت تعاونی پیش‌بینی کرد تولید گندم به عنوان مهمترین محصول غلات آلمان، با 19 درصد کاهش به کمتر از 20 میلیون تن در سال زراعی جاری برسد.

یکی از اعضای این تعاونی گفت: برای نخستین بار، حجم برداشت محصول غلات در آلمان کمتر از مصرف داخلی بوده است.

در آلمان، خشکسالی شدید طی چند ماه گذشته موجب نابودی بخش عمده ای از محصولات زراعی از جمله گندم و جو و کبود خوراک دام شده است. خشکسالی همچنین بسیاری از کشاورزان این کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده و دست کم 2 میلیارد یورو به کشاورزان آلمانی خسارت وارد کرده است از سوی دیگر، خشکسالی شدید و پایین آمدن سطح رودخانه راین موجب بیرون آمدن لاشه یک کشتی 123 ساله شد.

موج خشکسالی  در اروپا که از انگلیس تا روسیه را تحت تاثیر قرار داده است صنعت کشاورزی را در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را با بحران مواجه کرده است. همچنین بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی های قبلی خود را در مورد حجم برداشت محصول کاهش داده اند.

28 کشور عضو اتحادیه اروپا در  پی خسارات ناشی از خشکسالی آمادگی  خود را برای کمک به کشاورزان در کشورهای مختلف اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار