افزایش تولید ۴ هزار تنی خاویار در مازندران

پیش بینی می‌شود امسال دو هزار تن گوشت و دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویارپرورشی افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری پارسال را در استان ، یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت و یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال دو هزار تن گوشت و دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویارپرورشی افزایش یابد.

وی افزود: ۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعال در استان وجود دارد که ظرفیت سالانه تولید آنان ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و ۳۲ تن خاویار پرورشی است.

محمدزاده با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری منطقه چپکرود مازندران، از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه است گفت: ظرفیت این مرکز سالانه بیش از ۲ هزار تن گوشت خاویار و ۳۰ تن خاویار است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه خاویار ایران از جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار است، گفت: سالانه خاویار کشور ما به بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر می‌شود و در مقایسه با تولید کشور‌های دیگر از بازار جهانی خوبی برخوردار است.

وی گفت:گوشت ماهیان خاویاری پرورشی از بازارپسندی خوبی در بحث صادرات برخورداراست و درسال گذشته وامسال محموله گوشت ماهی خاویاری پرورشی به کشورهمسایه روسیه ارسال شد.

انتهای پیام/آ


ارزآوری مرواید سیاه خزر برای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.