با نخوردن لبنیات منتظر این بیماری مرگبار باشید

می‌دانید هنگامی که لبنیات را کنار می‌گذارید، چه چیزی را به دست می‌آورید یا از دست می‌دهید؟

با نخوردن لبنیات منتظر این بیماری مرگبار باشیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛هرساله، هر آمریکایی به‌طور متوسط ۱۶.۲۰۰ کیلوگرم پنیر و ۱۰.۸۰۰ کیلوگرم بستنی یا محصولات لبنی منجمد می‌خورد. کاملا درست است اگر بگوییم بسیاری از مردم شیفته‌ی لبنیات هستند؛ بنابراین ممکن است شگفت‌آور باشد اگر دریابید که مصرف انواع محصولات لبنی از سال ۲۰۰۵ به‌طور پیوسته در حال کاهش است.

براساس نظرسنجی‌ها و گزارش نتایج آن از سوی انجمن تغذیه و رژیم غذایی امریکا، ۲۲٪ از امریکایی‌ها کمتر از پیش لبنیات مصرف می‌کنند.

بهانه‌هایی که مردم برای فرار از مصرف لبنیات بیان می‌کنند، وجود جایگزین‌های متنوع برای شیر است. از جمله کاهش وزن، پوستی روشن‌تر، پیشگیری از بیماری و افزایش انرژی تنها چند مورد از مواردیست که افراد با رژیم غذایی بدون لبنیات بدان دست می‌یابند.

اما آیا واقعا می‌دانید هنگامی که لبنیات را کنار می‌گذارید و در برابر مصرف آن مقاومت می‌کنید، چه چیزی را به دست می‌آورید یا از دست می‌دهید؟

دریابید که آیا شیر واقعا برای بدن خوب است یا نه و هنگامی که آن را از رژیمتان حذف می‌کنید چه عوارضی در کمین شماست؟

استخوان‌بندی بدن خود را شکننده می‌کنید

تا سن ۳۰ سالگی، سرعت استخوان‌سازی بدن بیشتر از تجزیه‌ی استخوانی است. پس از ۳۰ سالگی، تجزیه استخوان‌ها از ساخت آن‌ها سبقت می‌گیرد. بهترین روش برای تقویت اسکلت بدن؟ کلسیم.


بیشتر بخوانید:چرا باید قبل از غذا ماست بخوریم؟ 


به گفته‌ی دکتر ربکا بلک، مدیر مرکز تغذیه بالینی در نیویورک لبنیات یکی از بهترین منابع تامین کلسیم است، زیرا بدن کلسیم موجود در لبنیات را، در مقایسه با دیگر غذاها، بهتر جذب می‌کند. با حذف لبنیات گامی در جهت پوکی استخوان و شکستگی آن‌ها برمی‌دارید.

او در ادامه می‌افزاید که اگر شما قصد حذف شیر گاو را از برنامه‌ی غذایی خود دارید، سایر منابع کلسیم برای تقویت اسکلت بدن همچون سبزی‌های برگ‌دار (چغندر، کلم پیچ، اسفناج، بروکلی) توفو و ساردین‌ها را بیشتر مصرف کنید.

همچنین، به گفته‌ی بلک، روزانه یک مکمل کلسیم و یک مکمل ویتامین D. بخورید. قطعا آن‌ها را به همراه غذا مصرف کنید، زیرا اسید معده به جذب آن‌ها کمک می‌کند.

کم‌تر به آرایش نیاز پیدا می‌کنید

عدم مصرف لبنیات منجر به عدم نیاز به پوشاننده‌های آرایشی برای صاف کردن پوست صورت می‌شود: شیر ممکن است عامل آکنه باشد، درنتیجه رژیم بدون لبنیات مانع از بیرون ریختن جوش‌ها می‌شود. بر اساس تحقیقی از مدرسه پزشکی دارمتوس، شیر حاوی هورمون‌هایی مانند تستوسترون است که غدد چربی پوست را تحریک کرده و منجر به بروز جوش می‌شود.

خطر ابتلا به سرطان را در خود تخفیف داده‌اید…

… و به همین ترتیب اگر همسر شما نیز مصرف لبنیات را کاهش دهد، همین امر برای او نیز صدق می‌کند. محققان سوئدی دریافتند که نوشیدن بیشتر از یک لیوان شیر در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهد، در عین حال مطالعه‌ایی در دانشگاه هاروارد نشان داد، مردانی که بیش از دو وعده لبنیات در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با آن‌هایی که لبنیات کمتری مصرف می‌کنند یا مصرف نمی‌کنند، ۳۴٪ بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. باز هم، هورمون‌های لبنی مقصرند؛ فرآورده‌های لبنی میزان فاکتور رشد شبه انسولین را در خون افزایش می‌دهند، هورمونی که به عنوان سوخت رشد سلول‌های سرطانی شناخته شده‌اند.

نیازمند مصرف مکمل‌های ملین فیبری می‌شوید

وقتی لبنیات را کنار می‌گذارید، ممکن است ناآگاهانه ماده‌ی مغذی دیگری را از رژیمتان کنار گذاشته باشید: پرویوتیک ها. این باکتری‌های مفید معمولا در ماست و پنیر‌های نرم وجود دارند و با مجموعه‌ای از مزایای خوب برای تنظیم سیستم گوارش مرتبطند.

مطالعه‌ایی که در مجله‌ی آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید، نشان می‌داد پروبیوتیک “زمان گوارش روده” را حدودا ۱۲ ساعت بهبود بخشیده، تعداد دفعات دفع بدن را تا ¼ برابر افزایش می‌دهد و موجب رفع یبوست و دفع آسان‌تر می‌شود. خبر خوب: پروبیوتیک‌ها در غذا‌های غیر لبنی متنوعی مانند کلم رنده شده با سرکه، ترشی و تخوراک سویا و قارچ نیز پنهان شده‌اند.
نیاز به شلوار‌های بزرگتری دارید.

نخوردن کره، بستنی و شیرکامل یک راه مطمئن برای لاغر شدن است، درست است؟ ممکن است نباشد. در یک مطالعه بلند مدت سوئدی، مشخص شد افرادی که مقدار زیادی چربی لبنی مصرف کرده بودند، نسبت به آن‌های که چربی کمتری از لبنیات مصرف می‌کردند، بیش از نیم برابر احتمال ابتلا به چاقی در طی یک دوره ۱۲ ساله را داشتند.

بلک می‌گوید: لبنیات منبعی سرشار از چربی و پروتئین است و از آنجایی که کندتر هضم می‌شوند، احساس سیری طولانی‌تری را پدید می‌آورند. بدون لبنیات، حتی جایگزینی انواع چربی و پروتئین‌های سرکوبگر که گرسنگی را سرکوب می‌کند، سخت است.

بلک می‌افزاید: فقط کافیست پروتیئن و چربی را جایگزین کربوهیدرات‌های ساده که موجب افزایش وزن هستند، نمائید. اما اگر ابدا لبنیات نمی‌خورید، حداقل چربی‌ها اشباع و غذا‌های شامل پروتئین مانند آجیل و کره مغزها، دانه ها، تخم مرغ و حبوبات را مصرف کنید.
احساس نفخ دارید.

مقصر سویا است. بلک می‌گوید: وقتی مردم گروهی از مواد غذایی مانند لبنیات را کنار می‌گذارند، تمایل دارند به دنبال جایگزین‌هایی که طعم و بافت مشابه‌ای دارند، بروند. جایگزین اغلب محصولات لبنی بر پایه‌ی سویا استوار است. مانند پنیر سویا، شیر سویا و کره سویا.

بلک می‌افزاید، مشکل اینجاست که هضم سویا دشوار است، به‌ویژه اگر شما یکباره مصرف آن را افزایش دهید. زیرا سویا دربرگیرنده‌ی مولکول‌های قندی به نام الیگوساکارید‌ها هستند که بدن به آسانی قادر به هضم آن‌ها نیست، به این معنا که آن‌ها همچون مانعی در دستگاه گوارش عمل کرده و موجب نفخ و گاز معده می‌شوند.

باید بیمه‌نامه عمر خود را تمدید کرده و مبلغ را بالا ببرید

طبق مطالعه‌ای در BMJ، نوشیدن هر لیوان شیر در روز خطر مرگ را تا ۱۵٪ افزایش می‌دهد. چه ترسناک! محققان دریافتند احتمال خطر مرگ در دو دهه‌ی آینده از زندگی زنانی که روزانه سه لیوان یا بیشتر شیر می‌نوشند، تقریبا دو برابر آن‌هایی است که روزانه کمتر از یک لیوان می‌نوشند.

محققان انگشت اتهام را به سوی گالاتوز، قند ساده‌ی موجود در شیر که اثبات شده موجب تحریک استرس اکسیداتیو و التهاب درجه پایین است و صحنه را برای بیماری‌ها آماده می‌کند، می‌گیرند.

جالب توجه است که بدانید محصولات تخمیرشده‌ی شیر شامل ماست و پنیر، گالاتوز کم‌تری دارند یا فاقد آن هستند. مطالعات نشان می‌دهد، خطر مرگ در زنانی که بیشتر از شیر از این مواد غذایی یعنی ماست و پنیر مصرف می‌کنند، پایین‌تر است.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

اگر شیر و ماست نخوریم چه می‌شود؟

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من اصلا لبنیات دوست ندارم تمام
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۳:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اولا که قیمت لبنیات تو این چند هفته 30 درصد افزایش قیمت داشته که با این درآمد پایین ما دیگه نمیتونیم لبنیات مصرف کنیم چه برسه به مصرف زیاد لبنیات....دوما اینکه شیر وایتکسی می‌خوریم که سرطان میاره و الا اگه اینجوری بود تمام بدنسازها که هم به صورت لبنی هم به صورت مکملهای پودری شیر استفاده میکنند تا الان باید منقرض میشدند اگه شیر خوردن طول عمر رو کم میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ای خدا چرا به فریادما مردم نمیرسی
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اینو به مسئولین بگین که صبح تا صبح از خواب بیدار میشم هزار تومان لبنیات گران شد و قدرت خرید نداریم البته برای انان که مردم مهم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
البته فکر کنم ما هر چیزی که نخوریم برای خودمان بد نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
با خوردن ان قلب خود را از کار بیندازید
Poland
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می کنم. یک لیتر آب حدود 2200 تومان است. یک لیتر شیر حدود 2000 تومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
پس فردا پنجشنبست دوتا شیر بگیر برامون فاتحه بفرست،ایرانم نیا جات خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تشکراز مطلبتون
-
م
۱۲:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
خوبی تو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
لبنیات برای بچه پولدارا.ما فقیرا که دیگه آ ب خالی هم گیرمون نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
قدیما چوپانها بیشتر مواقع از شیر تغذیه میکردند همه هم دارای سن های بالایی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
زمانی شیر پاکتی 200 تومن بود من بچه ی کوچک داشتم و هر روز دو سه تا می خریدم و الان فرزندم دارای استخوان بندی محکم و مناسبی است ! بعد که 700 تومن شد رسید به هفته ی یکی و دوبار و از موقعی که شده نمی دانم چند ما دیگر شیر نخریدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دارن یجوری میگن که اگه‌ گرونش کردیم بخاطرعوارضشه عجب ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ما لبنیات رو کنار نذاشتیم بلکه دارن به زور از سر سفره هامون میبرنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شير نخريد و نخورید جای اون برین از کارخانه ها پنیر و ماست بخرین درآمدشون بیشتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شیر خیلی گرون شده من که رفتم یه بسته قرص کلسیم گرفتم به جا شیر میندازم تو آب می خورم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مردم بودجه ندارن لبنیات بخرن،شما نفستون از جای گرم درمیاد که انگار از هیچی خبر ندارین!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Hidar
۱۱:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
این کسی که این رو نوشته خودش کارخانه تولید لبنیات رو داره بهش بگین نترسه مردم هر قیمتی باشه خریدارن چون....
Iran (Islamic Republic of)
باسلام
۱۰:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
با سلام
لطفا این هشدارها رو برای مسئولین بفرستید . برای نوشابه ها در فروشگاه های بزرگ 30 درصد تخفیف میدن برای شیر و لبنیات 5 درصد. کارگر که اول سال 10 درصد افزایش حقوق داشته حالا 5 ماه از سال گذشته همه چی 2 برابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شیر لبنیات جزئ ااز لاکچریها شده
هرچی بلا باشه سر کارگران آمده اگه یک بار بمیرند بهتر تاهروز بکشن وزنده بشه شیر به چه دردشان می خوره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من که اصلاًشیرنمیخورم،اَیییییی چیه میخورین منکه دل دردمیگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دیروز رفتم یه دوغ خریدم ۴۵۰۰،یه شیر ۳۲۰۰،یه پنیر ۵۴۰۰،مرغ ۲۲۰۰۰،حقوق روزانه ۳۵۰۰۰،با یه بچه،مستاجر،اگه بتونم هر ۱۰ روز یه شیر بخرم هنر کردم
Iran (Islamic Republic of)
م ث
۱۷:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مستاجر و بچه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
حتما فروش لبنیات کم شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من که هر روز میخورم خیلی وابستشم
Iran (Islamic Republic of)
ebi
۰۹:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
لبنیات نخوریم و بمیریم بهتر از زنده بودن با این شرایط....
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
موضوع اینه که با لبنیات نخوردن نمی میریم که، بلکه مریض میشیم. این یعنی زندگی با نداری + بیماری. می مردیم خوب بود که.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آیا از افزایش قیمت جدید لبنیات در همه محصولات و در همه کارخانه ها خبر دارید؟ واقعا خوردنش خیلی سخت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آیا از افزایش قیمت جدید لبنیات در همه محصولات و در همه کارخانه ها خبر دارید؟ واقعا خوردنش خیلی سخت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
اين خبر را براي تيم اقتصادي آقاي ريس جمهور هم بفرستيد من كارگر مي بايست بروم کجا تا خرج ومخارج زندگي خود را تامين نمايم از ما كارگرا گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
اين خبر را براي تيم اقتصادي آقاي ريس جمهور هم بفرستيد من كارگر مي بايست بروم کجا تا خرج ومخارج زندگي خود را تامين نمايم از ما كارگرا گذشته
Iran (Islamic Republic of)
محمدي
۰۸:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
بالاخره لبنيات بخوريم با نه ؟
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آره. ولی گرونه.