سنایی: یاد گرفته ایم بدون توجه به کمبودها، تمام تلاش خود را کنیم

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: جدا از هر نگاهی برای خوشحالی مردم کشورمان همه‌ی تلاشمان را خواهیم کرد.

سنایی: یاد گرفته ایم بدون توجه به کمبودها، تمام تلاش خود را کنیممحمد حسین سنایی، سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان در مورد شرایط اسکواش ایران به خبرنگار گروه ورزش باشگاه بخرنگاران جوان گفت: جدا از هر نگاه و نظری ما یاد گرفته ایم تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهدافی که می خواهیم انجام دهیم و بهترین نتیجه را بگیریم و درگیر این موضوع نشویم که دیگران راجع به ما چه فکر می کنند. با تمام مشکلات و کمبود امکانات و مسائل اینچنینی کنار آمده ایم و هدفمان موفقیت این ورزش در عرصه بین المللی است. به هر حال در تورنمنت های این چنینی همه انتظار دارند اتفاق های بزرگی را رقم بزنیم و ما هم سعی می کنیم از این انتظارات انرژی بگیریم و برای شادی مردمان تلاشمان را می کنیم. در این روزهای سخت شاید یکی از تنها دلگرمی های این مردم افتخارات ورزشکارانمان است.

زارعیان و شاملی در جاکارتا حضور خواهند داشت

او در مورد اعضای تیم ملی اسکواش مردان اعزامی به جاکارتا گفت: 2 بازیکن با نام های سجاد زارعیان و علیرضا شاملی در تیم آقایان ما حضور دارند. هر دوی این بازیکنان در سال های اخیر جزو بهترین های ایران در رشته ی اسکواش بوده اند که به تازگی از رده جوانان به بزرگسالان آمده اند و توانسته اند خودشان را کماکان جزو برترین های ایران نگه دارند. در تورنمنت قهرمانی آسیا که حدود 5 ماه پیش برگزار شد، زارعیان و شاملی جزو نفرات اصلی ما بودند و ما توانستیم در این مسابقات رده سوم آسیا را برای اولین بار را بدست بیاوریم.

شاملی چون سرباز بود، کامل تمرین نکرد

سنایی در مورد علیرضا شاملی ملی پوش اسکواش کشورمان ادامه داد: علیرضا شاملی چون سرباز بود و حتما باید در دوره ای آموزشی حضور می داشت، زمان بسیار کمی را در کنار ما بود و در برنامه آماده سازی که ما در نظر گرفته بودیم نتوانست حضور کاملی داشته باشد. او فقط 10 روز در میانه برنامه تمرینی و چند روز پایانی اردوی تمرینی در کنار ما بود. با توجه به این موضوع علیرضا شاملی از شرایط ایده آل خود کمی دور است اما علیرضا بازیکن بسیار جنگنده و با انگیزه ای است و علی رغم اینکه در تمرینات به شکل کامل حضور نداشته است. من فکر می کنم با توجه به شخصیت جنگجویی که دارد و اینکه از نظر بدنی در شرایط خوبی به سر می برد امیدوارم عملکرد خوبی در مسابقات آسیایی داشته باشد.

زارعیان در مسابقات مهم، عملکرد بهتری دارد

او در مورد سجاد زارعیان و شرایط آمادگی اش برای مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: سجاد زارعیان از ابتدای اردو همراه ما بود. البته در حین تمرینات مصدومیتی برای او بوجود آمد و ما مجبور شدیم در 3 هفته ابتدایی تمرینات زمانمان را برای رفع مصدومیت او بگذاریم. سجاد بازیکن باانگیزه ایی است و از نظر آمادگی به آن نقطه که مد نظر ما است رسیده است. زارعیان در تورنمنت های بزرگ معمولا عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و این موضوع ما را امیدوارتر می کند. امیدوارم هر دوی این بازیکنان شایستگی های خودشان را نشان بدهند و بتوانند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

جاکارتا، فرصتی مناسب برای بانوان اسکواش است

محمد حسین سنایی در مورد شرایط تیم ملی اسکواش بانوان در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: تیم بانوان اسکواش ایران با 3 نماینده در مسابقات حضور خواهد داشت. بانوان ما هم در قسمت انفرادی و هم تیمی در این مسابقات حضور خواهند داشت. بانوان ما امسال در بازی های قهرمانی آسیا در کره کار بزرگی انجام داده اند. ما قبل از این مسابقات در تاریخ بانوان اسکواش کشورمان هیچ برد تیمی نداشتیم اما در این مسابقات آن ها توانستند با شکست تیم های قدرتمند مثل چین، سنگاپور و پاکستان جزو 6 تیم برتر آسیا قرار بگیرند. همین اتفاق باعث شده به بانوانمان نگاه ویژه ای بشود و مورد توجه قرار بگیرد. البته یکی از بازیکنان اصلی این تیم به نام «آیلی نیری» در یک حادثه اتومبیل مصدوم شد و غزال شرف پور جایگزین او شد. فرشته اقتداری که از بازیکنان جوانان ما هستند و حدیث فرزاد تیم 3 نفره بانوان ما را در مسابقات آسیایی جاکارتا تشکیل می دهند. من فکر می کنم این مسابقات برای بانوان ما فرصت بسیار مناسبی محسوب می شود. با توجه به سیاست جدید وزارت ورزش که شناخته شدن بانوان ورزش کشورمان در مسابقات بین المللی است امیدوارم بانوان ما از این فرصت استفاده کنند و شایستگی های خود را بتوانند به اثبات برسانند.

یک نیم نگاه از طرف مسئولان هم کافی است

او در مورد انتظارات اسکواش از مسئولان گفت: از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم با توجه به انتظاراتی که وجود دارد درخواست می کنم توجه و حمایت بیشتری از این ورزش داشته باشند. ما شایستگی هایمان را بارها در میادین مختلف نشان داده ایم و من نمی گویم نگاه کامل بلکه در حد یک نیم نگاه از مسئولان به این ورزش می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم با تداوم جزو مدال آوران بازی های آسیایی باشیم.

بیشتر برای کسب تجربه به جاکارتا می رویم

سرمربی تیم ملی اسکواش در مورد مسابقاتی که در پیش دارند گفت: ما در بخش مردان بیشتر برای کسب تجربه وارد این مسابقات خواهیم شد. البته همانطور که کسی انتظار نداشت ما در مسابقات قهرمانی آسیا مقام سوم را بدست آوریم در این مسابقات نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا فراتر از انتظارات باشیم و بتوانیم با مدال مسابقات را ترک کنیم. شرایط بسیار سخت است. با توجه به قرعه کشی که شده است و بازیکنان ما در سید دوم قرار گرفتند و امکان اینکه در راند سوم در مقابل هم قرار بگیرند زیاد است و این موضوع چندان خوب نیست. اما این موضوعات تئوری است و این یک مسابقه ورزشی است و همه چیز در زمین اتفاق می افتد.

او گفت: در برنامه های آماده سازی مان یک اردوی خارج از کشور نیز در نظر گرفته بودیم که با توجه به مسائلی که همه از آن اطلاع دارند نتوانستسم به این اردو برویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ورزشی ، اسکواش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار