رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد:

فعالیت ۹ مرکز علمی کاربردی در یزد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد گفت: در حال حاضر ۹ مرکز علمی کاربردی در سطح استان یزد فعال است که ۶۰ درصد فارغ التحصیلان از این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدصالح احمدی امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی، مهارت آموزی بر مبنای درخواست بازار است، اظهار داشت: بر همین مبنا ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دوره کاردانی و ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، وارد بازار کار می‌شوند.

وی عنوان کرد: صدور مدرک دانشگاهی مدنظر این دانشگاه نیست و مهارت آموزی همزان با آموختن دانش، مدنظر ما است تا فارغ التحصیلان بتوانند جذب بازار کار شوند.

به دنبال توسعه دانشگاه نیستیم

احمدی با تاکید بر اینکه بحث کیفیت مبنای کار این دانشگاه قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۹ مرکز علمی کاربردی در سطح استان یزد فعال است و مانند گذشته به دنبال توسعه مراکز نیستیم بلکه به دنبال کیفی سازی آموزش هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد خاطرنشان کرد: پذیرش این دانشگاه برای ترم مهرماه از امروز آغاز می‌شود و از شهریورماه نیز در دوره کارشناسی اقدام به ثبت نام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد دروس در این دانشگاه عملی هستند بر این اساس فردی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، دارای مهارت و کار آموخته است.

احمدی با اشاره به ارتباط خوب این دانشگاه با صنعت بیان کرد: در حال حاضر با چند شرکت کاشی در شهر‌های میبد و اردکان تعامل داریم و اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز از میان افراد با تجربه‌ای که اکنون در محل‌های مختلف از جمله صنعت مشغول به کار هستند، انتخاب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد ادامه داد: این اساتید مهارت‌های خود را در کارخانه یا کارگاه به دانشجویان ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری نیز به دنبال این هستیم که در اقدام به راه اندازی رشته در زمینه‌های گردشگری، هتلداری، پذیرش، تشریفات و ... هستیم و امیدواریم با علمی کردن این حوزه، شاهد رونق بیش از پیش گردشگری استان یزد باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار