ساخت نیروگاه خورشیدی در اصفهان با تامین هزارو300 کیلو وات برق

مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از ساخت نیروگاه خورشیدی در اصفهان با تامین 1300 کیلو وات برق خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صالحی مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: این سامانه ها ظرفیت تامین هزار و 300کیلو وات برق را دارد که یک درصد برق مصرف پیک شهرستان اصفهان را پوشش می دهد.
وی افزود: استان اصفهان در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه خورشیدی و احداث پنل های آن جزو سه استان برتر کشور است.
صالحی اضافه کرد: برای ساخت نیروگاه های خورشیدی به ازای هر مگاوات، 50میلیارد ریال سرمایه گذاری و زمینی به وسعت دو هکتار نیاز است.
مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه این استان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت فراوانی برای احداث نیروگاههای خورشیدی را دارد گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی افزایش کمی و کیفی ساخت نیروگاههای خورشیدی در استان اصفهان مهم است.
صالحی خرید برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی به صورت تضمینی تا 20سال توسط دولت را از اقدامات انجام شده برای تشویق و ترغیب مردم و سازمان ها برای استفاده از انرژی نو برشمردوگفت: هم اکنون از ظرفیت برخی از پشت بام های مدارس و مساجد، فضاهای آزاد کارگاه ها و منازل مسکونی در اصفهان برای تولید انرژی خورشیدی با نصب پنل های خورشیدی استفاده می شود.
مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: دولت برق نیروگاه خورشیدی تا 20کیلو وات برای افراد دارای انشعاب به ازای هر کیلو وات 800تومان و 20تا100 کیلو وات 700تومان خریداری می کند و همچنین در مدت سه تا چهار سال سرمایه باز می گردد.

 

انتهای پیام/م

تولید هزار و ۳۰۰مگاوات برق خورشیدی در اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.