رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم‌ها بر تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها اثری نداشته است

معتمدی گفت: بیشترین فشار تحریم‌ها روی اقتصاد است و آثار منفی از این جهت بر تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها نداشته ایم.

تحریم‌ها بر تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها اثری نداشته استاحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اثر تحریم‌های آمریکا بر عملکرد دانشگاه ها و مراکز علمی کشور با دانشگاه های خارجی گفت: تاکنون در ارتباط دانشگاه های کشور با دانشگاه های خارجی مشکلی را احساس نکرده ایم.

وی  افزود: از گذشته با دانشگاه های خارجی خوبی قرارداد بمنعقد کرده ایم  و ارتباط خوبی نیز با آنها داریم و به نظر نمی رسد مشکلی پیشرو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه بعید است از لحاظ سیاسی برای قطع همکاری با دانشگاه های ایران ،به دانشگاه های خارج از کشور فشار آورند؛ گفت: چندی پیش به دعوت وزیر علوم فرانسه  به همراه وزیر علوم به این کشور  رفتیم که با استقبال خوبی از روسای دانشگاه های معتبر و وزیر علوم فرانسه مواجهه بودیم.

معتمدی تاکید کرد: تا کنون  اثری از تحریم روی دانشگاه مشاهده نشده است و فشار تحریم بیشتر بر روی حوزه اقتصاد است؛ با این حال انعکاس روانی تحریم بسیار شدیدتر از واقعیت های موجود است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: با قولی که از دکتر نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور در خصوص تامین صد درصدی بودجه گرفته ایم، امیدواریم در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

با برنامه ریزی می توان اثر تحریم را کاهش داد

معتمدی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه ها پس از تحریم های جدید تغییر خواهد کرد یا خیر؛ گفت: با مدیریت و برنامه ریزی مناسب  می‌توان اثرات منفی را به حداقل رساند، ضمن اینکه برای شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در زمانی که برخی قطعات شامل تحریم می‌شوند، می تواند یک فرصت به حساب بیاید.

وی درپایان تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که کشور توان مندی بالایی دارد و اگر درست مدیریت شود، می توان تبعات منفی تحریم را به حداقل رساند، برای مثال تحریم های برخی قطعات  باعث می شود آمار تحقیقات داخلی بالا رفته و اقبال به سمت اجناس داخلی بیشتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار