سرهنگ ظهیری خبر داد

انهدام باند 3 نفره موبایل قاپ‌های شهرک غرب + عکس

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از انهدام باند سرقت گوشی‌های تلفن همراه در غرب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در ساعت ۹ شب ۱۵ مرداد ماه بود که ماموران عملیات کلانتری از طریق ۱۱۰ در جریان زمین‌گیر شدن یک سارق موبایل قاپ توسط شهروندان قرار گرفتند.

وی افزود:با حضور به موقع ماموران در محل مشخص شد که دو گوشی قاپ سوار بر موتورسیکلت هوندا، گوشی زن ۲۱ ساله‌ای که همراه دوست خود در مسیر بازگشت از کلاس موسیقی بودند را در میدان صنعت ربودند که حین فرار، تعادل راکب موتورسیکلت به هم خورده و بر زمین می‌افتد که سریعا مردم حاضر در صحنه او را احاطه کرده و تحویل پلیس می‌دهند، اما راکب دیگر موتورسیکلت به نام مهدی سیاه از محل متواری شد.

سرهنگ ظهیری گفت: پس از بازجویی از متهم دستگیر شده محل مخفیگاه مهدی سیاه و یکی دیگر از شرکای جرم مشخص شد که ماموران با حضور در مخفیگاه اعلامی، دو همدست متهم که از اتباع افغان بودند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: از مخفیگاه متهمان تعداد ۸۰ دستگاه گوشی سرقتی اپل و سامسونگ و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد که یکی از آن‌ها را در همان روز به سرقت برده بودند.

وی در ادامه گفت: تا روز گذشته ۵۵ شاکی در کلانتری حضور یافتند و با شناسایی متهمان، به ویژه مهدی سیاه که در بیشتر موارد راکب موتور سیکلت بوده است، شکایت خود را مطرح کردند.

سرهنگ ظهری گفت: متهمان در کلانتری لب به اعتراف گشودند و به ۱۰۵ فقره سرقت خود از نوع گوشی قاپی اعتراف کردند و بنابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که بیشتر سرقت‌ها در محدوده میدان سرو، میدان کاج و همچنین میدان صنعت به وقوع پیوسته است.

انهدام باند 3 نفره موبایل قاپ‌های شهرک غرب + عکس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهمان ۳۰ درصد گوشی‌های سرقتی را به مالخر با قیمت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان می‌فروختند و ۷۰ درصد مابقی اموال مسروقه که شامل گوشی‌های نو و گران قیمت بود را به سردسته باند می‌دادند تا به دو کشور افغانستان و ترکیه ارسال کند.

وی افزود: متهمان هر سه ۱۹ ساله هستند و سردسته باند نیز فردی ۳۵ ساله به نام جمشید است و برای اینکه گوشی‌ها ردیابی نشوند، آن‌ها را به دو کشور مذکور ارسال می‌کرد و بابت گوشی‌هایی که از متهمان می‌گرفت، 200 هزار تومان به آنان پرداخت می‌کرد که همچنان تلاش‌ها برای دستگیری وی ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در خاتمه گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هر سه متهم علی رغم سن کمشان سابقه چند فقره زورگیری، کیف قاپی و موبایل قاپی را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار