نشریه آمریکایی نیوزویک خبر داد؛

سخت‌تر شدن زندگی در آمریکا در دوره ترامپ

نیوزویک از افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت مسکن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خبر داد.

سخت‌تر شدن زندگی در آمریکا در دوره ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیوز ویک در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: براساس آماری که وزارت کار آمریکا روز جمعه منتشر کرد، هزینه های زندگی در این کشور با بیشترین سرعت خود در یک دهه گذشته افزایش می یابد. این مسئله شامل قیمت مسکن و اجاره بها نیز می‌شود.

در 12 ماه اخیر میزان متوسط اجاره خانه در سراسر آمریکا شاهد 3/5 درصد افزایش بوده است. افزایش قیمت هزینه های تامین مسکن از افزایش هزینه های درمانی که در یک سال گذشته 2/3 درصدافزایش داشته نیز بیشتر بوده است. با توجه به آنکه در این مقطع دستمزدها ثابت بوده و افزایش نداشته است، افزایش هزینه های مسکن و خدمات درمانی به معنی کاهش بودجه خانواده ها برای هزینه کردن در امور دیگر است.

دین بیکر، کارشناس ارشد امور اقتصادی در مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی در گفتگو با سی بی اس نیوز افزایش اجاره بهای مسکن را عامل تورم توصیف کرد.

نیوز ویک براساس اطلاعات وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا به بررسی متوسط افزایش قیمت اجاره بها در شهرهای مهم کشور پرداخته و به این نتیجه رسیده است که یکی از بیشترین افزایش ها در دنور در ایالت کلرادو روی داده است. متوسط اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در این شهر از حدود 692 دلار در سال 2008 [1387] به هزار و 226 دلار در سال 2018 [1397] رسیده یعنی 77 درصد افزایش داشته است.

در نیویورک هم اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه حدود 31 درصد افزایش یافته و از هزار و 290 دلار به هزار و 696 دلار رسیده است. این افزایش در واشنگتن حدود 34 درصد بوده و اجاره بها از هزار و 168 دلار به هزار و 561 دلار افزایش یافته است. اجاره خانه های بوستون 26 دصد افزایش یافته و اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه از هزار و 224 دلار به هزار و 546 دلار رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار