سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مطرح كرد؛

ضرورت مشورت با پزشک براى انجام حجامت/ بهترین راه مقابله با مراکز غیر مجاز در حوزه طب سنتی ایرانی

خدادوست گفت: هر فرد برای انجام حجامت حتما از پزشک متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی مشاوره بگیرد تا از مفید یا مضر بودن آن مطلع شود.

حجامت را چه موقع باید انجام داد و برای چه کسانی مفید است؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدادوست مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی با اشاره به اینکه در منابع اصلی طب سنتی ایرانی بر انجام حجامت توصیه شده است، گفت: امروزه مقالات علمی بسیاری در زمینه بررسی اثرات درمانی حجامت با استفاده از روش‌های پژوهشی روز دنیا منتشر شده که تاییدکننده اثرات مثبت آن است.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که توصیه به انجام حجامت، به‌ صورت یک ‌طرفه انجام می‌شود، درحالی‌ که انجام آن شرایطی دارد و توجه نکردن به این شرایط، می‌تواند منجر به اثرات ناگواری شود.

برای حجامت با پزشکان متخصص طب سنتی مشورت کنید

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم باید بدانند که انجام حجامت برای برخی افراد مفید بوده و از بروز بیماری جلوگیری می‌کند، ولی در برخی دیگر می‌تواند تاثیر عکس داشته و شرایط فرد را به‌جای بهبود، رو به وخامت ببرد.

وی توصیه کرد: هر فرد برای انجام حجامت حتما از یک پزشک آگاه و متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی مشاوره بگیرد تا از مفید یا مضر بودن حجامت با توجه به شرایط بدنی خود مطلع شود.

سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت افزایش آگاهی مردم را بهترین راه مقابله با مراکز غیر مجاز ارائه خدمات در حوزه طب سنتی ایرانی دانست و تاکید کرد: مردم باید اطلاعات آموزشی در حوزه سلامت و طب سنتی ایرانی را از منابع معتبر دریافت کرده و برای دریافت خدماتی از جمله حجامت، به مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع.م
۰۷:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من آبله مرغون داشتم حجامت کردم. اما هیچ تاثیری نداشت. اما برادرا و همسرم که آبله مرغون داشتن، حجامت کردن و تاثیر مثبتی داشت برای هر سه. بدن به بدن فرق میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حجامت توصیه و ارمغان پیامبر ص از عرش است
United States of America
عماد
۲۳:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
چه عالى
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من هم حجامت انجام دادم خيلى مثبت بوده
France
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
الان شما تشریف ببرید جاهای مورد قبول و مجوز دار دیگه به اصول کاری ندارن در هر شرایط که چند ساعت چیا خوردی لبنیات و مرغ و...و چه روزی یا چه دمایی و...و حتی دیگه فشار طرف رو هم نمیگیرن فقط پول رو میشناسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد طب سنتی
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۱:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
یعنی باید اول ۵۰تومن ویزیت بدیم تا اثربخش بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
وقتی نبی مکرم اسلام روحی و ارواح العالمین له افداه میفرمایند مفیده و تمام اهل بیت سفارش به حجامت میکنند و تا جایی که میفرمایند ( حجامت مقدس) خواص فراوان دارد پزشکان محترم لطف کنن دیگه اظهار نظر نکنند ، بعدشم مگه تو حجامت چه اتفاق خاصی می افته? مگه غیراز اینه که هر چی خون کثیف و غلیظه که پدر قلبو در میاره از بین دو کتف که فیلتر قلب در اونجا قرار داره میکشن بیرون خب این کجاش ضرر داره ? بنده خودم مشکل غلظت خون داشتم به فرمایش اهل بیت عمل کردم و با حجامت الحمدلله مشکلم حل شد و هرسال دوبار حجامت میکنم و بعداز هر حجامت به اندازه یک جوان هیجده ساله سرحال و شاداب میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
بیشتر توضیح بدید
Hong Kong
احمد
۲۰:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
یه مطلب مفید و کاربردی راجع به حجامت
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
منم توصیه میکنم هر کاری خواستین بکنین با متخصصش مشورت کنین..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
حجامت براى سلامتى ميگن خوبه
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
توصيه هاى پزشكى بايد جدى گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
حجامت دستور پیغمبره برای همه هم مفیده
آخرین اخبار