موشکِ دوگانه ایرانی/

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

قابلیت نقطه زنی بالا و جستجوگری پیشرفته و هوشمند از ویژگی‌های جدیدترین عضو خانواده فاتح است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، توانمندی‌های موشکی نیر‌وهای مسلح یکی از نقاط قوت کشورمان در نبرد‌های زمینی و هوایی است؛ تقریبا تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی در دنیا،  توانمندی‌های موشکی کشورمان را عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری دشمنان این ملت می‌دانند.  ده‌ها نوع موشک با قابلیت‌های مختلف و با برد‌های گوناگون توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده و  قطعا رشد صنعت موشک کشورمان همچنان ادامه‌ خواهد داشت.

فاتح مبین نام جدیدترین موشک ساخته شده توسط دانشمندان وزارت دفاع است که اگرچه برد آن رسما اعلام نشده است، با این وجود کارشناسان نظامی این موشک را در زمره موشک‌ها با قابلیت‌های بالا می‌دانند.

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

فاتح مبین از دسته موشک‌های فاتح است؛ تاکنون نه موشک در زمره موشک‌های فاتح قرار داشتند و فاتح مبین دهمین عضو این خانواده است. شاید بتوان موشک ذوالفقار را مهم‌ترین عضو موشک‌های فاتح دانست که با بردی ۷۰۰ کیلومتری می‌تواند در میدان رزم بسیار موثر واقع شود؛ موشک‌های فاتح در ابتدا صرفا با ماموریتی زمین به زمین بودند، تا آنکه موشک خلیج فارس رونمایی شد؛  خلیج فارس هم یکی دیگر از موشک‌های فاتح است که می‌تواند معادلات نظامی را این بار در دریا به نفع کشورمان تغییر دهد.

موشک‌های فاتح A-۱۱۰، فاتح B-۱۱۰، فاتح C۱۱۰، فاتح D۱۱۰، فاتح ۳۱۳ و هرمز ۱ و ۲ دیگر موشک‌های مجموعه خانواده فاتح هستند که حالا موشک فاتح مبین هم به آن‌ها اضافه شده است.

انواع مختلف موشک‌های فاتح110 بردهای گوناگونی دارند؛ اما ویژگی برجسته این موشک‌ها هوشمندی و دقت بالای آن‌هاست. فاتح مبین هم این گونه است؛ قابلیت نقطه زنی بالا و جستجوگری پیشرفته و هوشمند از ویژگی‌های جدیدترین عضو خانواده فاتح است.

موشکی با دو کاربرد- موشکی دیگر در توانمندی دفاعی

فاتح مبین روز گذشته توسط امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد. حاتمی ویژگی‌های این موشک را چابکی، رادار گریزبودن ، تاکتیکی و نقطه زنی بالا دانست و گفت: متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه روزی توانستند با به حداقل رساندن زمان ایده تا محصول، در زمانی کوتاه و متناسب با نیاز عملیاتی نیروهای مسلح فاتح مبین را با موفقیت تست و آزمایش کنند.

ویژگی دیگر فاتح مبین که از لحاظ میدانی بسیار مهم و استرانژیک است؛ توانایی دوگانه این موشک در تخریب  اهداف دریایی و زمینی است؛ همچنین می‌توان از آن در جنگ الکترونیک هم استفاده کرد.

میزان خطای اندک موشک‎های کلاس «فاتح» یا دیگر موشک‌های بالستیک به معنای دادن قدرت انتخاب به فرماندهان برای انهدام یک هواپیما یا آشیانه خاص، باند پرواز فرودگاه یا ساختمانی خاص در محدوده برد صدها کیلومتری این سلاح‎ها است که به معنی از بین رفتن یک هدف ارزشمند دشمن با اصابت هر فروند موشک ایرانی از این نوع خواهد بود.

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

نکته تاریخی ساخت این ابزار بازدارنده در کشور آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که دشمنان بر مردم ایران وارد کرده‌اند و در حالی‌که کشور‌های مختلف جهان هزینه‌های هنگفت میلیاردی را برای خرید تسلیحات نظامی صرف می‌کنند، این است که که متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه روزی خود توانستند با به حداقل رساندن زمان دستیابی ایده به محصول، گام بلندی را در راستای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران اسلامی بردارند، بازدارندگی که به خوبی حس می شود، دشمنانی که تا پشت درها می آیند اما اجازه هیچ گونه تهدید و تجاوزی به خود نمی دهند، زیرا می دانند که دوران بزن در رو تمام شده و اگر یکی بزنند، ده تا می خورند...

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رزیتا********
۱۰:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
درود بر مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد کشور اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
باسلام ازسربلندی ایران لذت میبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان عزیز؛بدون شک مهمترین دلیل رشد فزاینده کشور در حوزه دفاعی بالاخص توان موشکی اینه که کل فرآیند و مراحل اعم از تحقیق ، فرماندهی یا مدیریت ، مهندسی و حتی نظارت و کنترل توسط نیروهای ارزشی این مرز و بوم انجام میشه، اعضای تیمهای اجرایی و عملیاتی رو کسانی تشکیل میدن که اساسا مخالف اعتماد کردن به آمریکائیها هستن... آدمایی که نه رانت خواری میکنن نه رانت سازی نه اختلاس؟!!!!؟ اولویت و دغدغه اصلیشون امنیت کشور و هموطنان عزیزمونه نه بقول اون دوستمون تولیدکنندگان پراید که برا حاشیه سود بیشتر، به هر قیمتی توفکر کاهش هزینه و به تعاقب اون افت کیفیت هستن، اولویت آخر و کمترین دغدغه شون امنیت هموطناشونه.... قطعا اگه این حوزه(موشکی) هم دست این افراد بود نتیجه ش مثل همون پرایده میشد!!!!! .... روح شهدای والامقام هسته ای شاد.تجربه چند دهه اخیر نشون داده هر جا که مدیریت و اجرا به عهده نیروهای متعهد و ولایتمدار بوده خدمت بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیزمون شده.در این لحظات ملکوتی، یاد و خاطره بنیانگذار صنعت موشکی کشور سردار شهید حسن تهرانی مقدم رو هم گرامی.نثار شادی ارواح طیبه شهدا صلوات.التماس دعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۹:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ما هم باید سریعتر بمب اتم بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
همانطور که رهبر عزیزمون فرمودن اینکار شرعا حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
موشک میسازیم فاتح آسمان و زمین.بعد پراید میسازیم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اخوی پراید اختراع کره ای هاست ایرانیا فقط به تولیدش ادامه میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اخوی پراید از اختراعات کره ای هاست ایران فقط داره به تولیدش ادامه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اقای ناشناس منظور دوستمون اینه که علم باید بیاد تو زندگی مردم مثل ماشین
Hong Kong
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شما برو همون پراید رو سوار شو
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۰:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
درسته که علم باید بیاد تو زندگی. اما داشتن امنیت لازمه رشد و پیشرفت در بخش های دیگر اجتماعه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
امنيت كه خيلي واجبتر از داشتن خودروهاي لوكس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تا حالا فکر کردی چرا اسم موشک هامون فاتح، ذوالفقار، زلزال، سجیل و .. هست ولی اسم ماشین هامون سمند، سورن، تیبا، رهام و ... هست؟
چون سازنده موشکها انقلابی ها هستند ولی سازنده ماشینهامون لیبرال ها هستند.
تو خود خود بخوان حدیث از این مجمل...
اگر ماشین هم میدادند دست موشک ساز ها ببین چی می ساختند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تفاوت تو انجام دهنده ی کار هست موشک رو انقلابی ها میسازند در حالی که پراید رو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اساتید بزرگوار صنعت خودرو انحصاریه ربطی به پیشرفت علم نداره...مشکل ما مدیران بی تدبیر هست نه علم و دانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مشکل مامدیران بی تدبیر خودروسازان نیست اتفاقا این مدیران خودروساز خیلی باتدبیر هستند منتها تدبیرشان درخدمت خودشان است است مردم وسیله ای برای نیل به این هدف هستند
Germany
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
الله اکبر.......
آخرین اخبار