هشدار اف بی آی: دستگاه‌های خودپرداز سراسر دنیا در معرض خطر یک حمله سایبری قریب‌الوقوع قرار دارند

پلیس فدرال آمریکا درباره احتمال وقوع یک حمله گسترده سایبری قریب‌الوقوع به دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سراسر دنیا هشدار داد.

هشدار جدی اف بی آی: دستگاه‌های خودپرداز سراسر دنیا در معرض خطر یک حمله سایبری قریب‌الوقوع قرار دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، بر اساس یک اخطار محرمانه از سوی اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سراسر دنیا در معرض خطر یک حمله سایبری قریب‌الوقوع قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود منجر به ناپدید شدن میلیون‌های دلار پول نقد در سراسر دنیا شود.

هشدار اعلام شده از سوی پلیس فدرال آمریکا به بانک‌های بین‌المللی نشان می‌دهد مجرمان سایبری قصد دارند طی چند روز آینده یک حمله مخرب عظیم را به دستگاه‌های خودپرداز سراسر دنیا شکل دهند.

بر اساس اعلام کارشناس مسائل امنیت سایبری، اف بی آی به گزارش‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد مجرمان سایبری  در روز‌های آتی طرحی را برای خارج کردن میلیون‌ها دلار پول از دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سراسر دنیا در پیش دارند.

تحلیلگران به بانک‌های جهان درباره این برنامه کلاهبرداری گسترده جهانی هشدار دادند. بنا به گزارش‌ها مجرمان سایبری قصد دارند تا سیستم بانکی یا دستگاه خودپرداز بانکی را هک کرده و با استفاده از کارت‌های  تقلبی طی چند ساعت اقدام به خارج کردن میلیون‌ها دلار پول نقد نمایند. عملیات کلاهبراری مشابه این نیز در سال ۲۰۰۹ بوقوع پیوست و در آن زمان در حدود ۹ میلیون دلار از طریق دستگاه‎‌های خودپرداز در سراسر دنیا توسط هکر‌ها به سرقت رفت.

بنا به این گزارش بانک‌های کوچک تا متوسط که تاکنون تجهیزات و نرم‌افزار خود را مطابق با  آخرین استاندارد‌های امنیتی ارتقا نداده اند در معرض بالاترین خطر برای هک شدن قرار دارند.  پلیس فدرال آمریکا فراگیر شدن چنین اقداماتی و یا احتمال افزایش آن در آینده نزدیک را پیش‌بینی کرد.

پیش از این نیز سارقان و هکر‌های بانکی با استفاده از ابزار‌هایی، سوء استفاده و سرقت اطلاعات و اموال را انجام داده‌اند. سارقان با استفاده از این ابزار‌ها که به راحتی در قسمت کارت خوان دستگاه خودپرداز قرار می‌گیرد اقدام به خارج کردن وجه نقد می‌کنند. آن‌ها ابزار‌های الکترونیکی را بکار می‌گیرند که به شکل مخفیانه برای سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار‌ها معمولا شامل یک بخش برای سرقت اطلاعات ذخیره شده روی نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی می‌شود. بخش مکمل این ابزار، نصب یک دوربین کوچک در نزدیکی دستگاه خود پرداز برای ثبت رمز‌های ورودی توسط کاربران است. استفاده از صفحه کلید‌هایی که شبیه کلید‌های دستگاه خود‌پرداز ساخته و به شکلی نا‌محسوس روی دستگاه نصب شده‌اند نیز از دیگر راهکار‌های مورد استفاده هکر‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اینجوری باشه باس تو عابر بانکا علاوه بر کارت بانکی سیستم اثر انگشت و تشخیص چهره هم اضافه کنن
آخرین اخبار