رئیس مجلس با اشاره به اینکه اشکالاتی که در شرایط فعلی وجود دارد مربوط به درون کشور است، گفت: برای جلوگیری از فشار بر مردم و تولیدی‌ها مذاکره با اروپا را پذیرفتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌های استان قم اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور گره‌هایی وجود دارد که باید با صبر آن‌ها را باز کرد، برخی رسانه‌ها جنس منفی اخبار را پوشش می‌دهند و اثرگذاری زیادی نیز دارد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت در کشور تصریح کرد: اگر هم رأی و هم فکر باشیم و تئوری داشته باشیم می‌توانیم شرایط سخت پیش رو را پشت سر بگذاریم، رسانه‌ها بیشتر از بقیه درد‌ها را می‌بینند از شما می‌خواهیم درد‌ها را به سمتی ببرید که راهی را پیش رو بگذارید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و ارزش کار خبرنگاران ادامه داد: تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگاران برای ارتباط با مردم همیشه دیده می‌شود و در شرایط دنیای امروز ضروری است، خبرنگاران سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و برخی از مشکلات آن‌ها تاکنون حل نشده است.

لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات خبرنگاران بیان کرد: برای بیمه و رفع مشکلات خبرنگاران کار‌هایی شده اما به علت داشتن بار مالی مجلس نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت لایحه مطبوعات و لایحه سازمان نظام رسانه‌ای را تنظیم کرده که دو سوم آن تصویب شده در صورتی که این لوایح به مجلس برسد هرچه زودتر آن را تصویب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشکالاتی که در شرایط فعلی وجود دارد مربوط به درون کشور است، افزود: زمانی که نقدینگی زیاد است و آسیب می‌زند ربطی به تحریم ندارد باید راهکار‌هایی برای حل این مسائل داشته باشیم و برخی از تصمیمات شورای اقتصادی در این راستاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور باید با مالیات اداره شود و راه دیگری نداریم، اما اینکه در شرایط سخت مالیات برخی اقلام کاهش یابد اقدامی مناسب است، کاغذ در قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس استثناء شده و کاغذ جزء کالا‌های اساسی قرار گرفته شد، همچنین صادرات آن نیز ممنوع شده و در شورای اقتصادی تصمیم گرفته شد تا کالا‌هایی که کم داریم صادرات آن‌ها ممنوع و این اختیار به وزیر صنعت داده شده است.

لاریجانی با بیان اینکه وظیفه همه ما آبادانی قم است و آن میزان که بتوانیم آن را انجام می‌دهیم، بیان کرد: مقام معظم روز گذشته مطالب مهمی را مطرح کردند که عصاره مسائل و مشکلات کشور بود و چارچوب‌های نظری محکمی داشت، در شرایط فعلی در مصافی قرار داریم که باید مختصات آن را بدانیم این مصاف از جنس مصاف‌های سخت گذشته نیست و قدری پیچیده و همه‌جانبه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور گره‌هایی وجود دارد که باید با صبر آن‌ها را باز کرد، ادامه داد: برخی رسانه‌ها جنس منفی اخبار را پوشش می‌دهند و اثرگذاری زیادی نیز دارد.

‌لاریجانی با بیان اینکه آیا راهی وجود داشت که می‌توانستیم به سمت آن برویم و نرفته ایم، گفت: با قبول غنی سازی اورانیوم در ایران توسط آمریکا مذاکرات آغاز شد و بعد از ۲ سال به توافق هسته‌ای رسیدیم، این یک راه بود که آن را رفتیم اکنون نیز برای جلوگیری از فشار بر مردم و تولیدی‌ها مذاکره با اروپا را پذیرفتیم در حال حاضر باید وحدت داشته باشیم برخی افراد مسائلی را مطرح می‌کنند که انگار نظام مسیر غلطی را طی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه ما این است که به تولید داخل تکیه کنیم تا اقتصاد ما ثروت زا شود، تصریح کرد: در گذشته بعد از انقلاب براساس روح عدالتخواهی پول خود را صرف آبادانی کرده و آب، برق و تلفن را به روستا‌ها بردیم، اما چرخه اقتصادی به روستا‌ها برده نشد و پولی که باید باعث تولید ثروت و ایجاد کارخانه شود ضعیف بود.

وی با تاکید بر اینکه میزان ثروتی که بعد از انقلاب اسلامی به سمت ایجاد زیربنا رفت براساس روحیه عدالتخواهانه بود که بخش‌های اجرایی را سنگین کرد، ادامه داد: در شرایط فعلی اگر رویکرد ما به سمت بالفعل کردن ظرفیت اقتصادی حرکت کند تاب آوری اقتصادی را افزایش می‌دهد.

‌لاریجانی با تاکید بر اینکه می‌توانیم بر روی زنده کردن اقتصاد درونی تاکید کنیم و آن را انجام دهیم باید امکان‌های موجود را به کار ببریم، اظهار داشت: بخش زیادی از دستورالعمل‌ها در ادارات مانع انجام کار‌ها می‌شود و رسانه‌ها باید این موضوع را تبیین کنند که شرایط سخت فعلی می‌تواند زایش مبارکی را صورت دهد و آینده روشنی را داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تنها راه ما این است که به تولید داخل تکیه کنیم تا اقتصاد ما ثروت‌زا شود، در گذشته بعد از انقلاب براساس روح عدالتخواهی پول خود را صرف آبادانی کرده و آب، برق و تلفن را به روستا‌ها بردیم، اما چرخه اقتصادی به روستا‌ها برده نشد و پولی که باید باعث تولید ثروت و ایجاد کارخانه شود ضعیف بود.

انتهای پیام/پ

رئیس مجلس شورای اسلامی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مردم ما چهل سال صبر کردن زجر کشیدن سختی کشیدن و مقابل توطئه های دشمنان ایستادند و همیشه از بزرگان انقلاب حمایت کردند حالا نوبت آنهاست به معیشت مردم رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اگر هدف کشور و مردم این کشور باشد. ما همیشه موفق خواهیم بود اما مشکل اصلی ما موفقیت را در گرو اتصال به خارج از کشور میدانمیم.
کشور ما غنی از فرهنگ و اعتقادات دینی و میهن پرستی است ولی الآن این موارد دارند به فراموشی سپرده میشوند.
اگر اعتقادات سر جاش بود یک فتوا مثل فتوای تحریم تنباکو میتوانست مردم را برای رفع این مشکلات به فعالیت وادارد.
اگر امثال امیر کبیر قائم مقام فراهانی و عباس میرزا و ..... بودند مردم دلشان برای شکستن کمر مفسدان اقتصادی قرص و محکم بود.
کشور کره از افسانه و داستان فیلمی درست میکند که موجب به جوش آمدن حس میهن پرستیشان میشود ولی در تلویزیون ما اگر فیلمی هم ساخته شود موجب دل زدگی میشود. انگار تاریخ ما بعد از ورود اسلام برای کشورمان شروع میشود. و هیچ حس میهن پرستی و فرهنگ و اعتقادی برای ما قبل از اسلام وجود نداشت.
الآن هم دین مبین اسلام را فقط به حرف داریم معرفی میکنیم و در عمل کاری میکنیم که مردم از اسلام و هر چه به اسلام مربوط میشود زده میشود.
اسلام برای دزد چه حکمی دارد؟؟؟!!!!!!
گاهی اوقات بعضی ها میگن رعایت احکام اسلام در کشورهای خارجی وجهه ندارد و از انجام آن سر باز میزنند.
اگر رعایت اسلام در جهت اصلاح امور کشور است چرا رعایت نشود.چرا نیش خند اروپاییها موجب عدم رعایت آن شود.
از جمهوری اسلامی ایران
جمهوری اش فقط در زمان انتخابات است و زمانهای دیگر مردم حق دخالت ندارند.
اسلامی اش دیگر از اسلام فقط اسمش و حرفش است.
ایران ایران ایران دارد به دست خودمان ویران میشود.
جانم فدای ایران
جانم فدای اسلام
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
به نظر مسولین که همه چی رو راحت در اختیار دارن تحریم هیچ تاثیری در زندگی مردم نذاشته بی تدبیری مسولین و تحریم ها حق زندگی رو از مردم گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اولا جناب آقای لاریجانی نظام مسیر غلط طی نمی کنند شما و اطرافيان مسیر غلط می روید یکبار انقلاب کردیم تا دست غرب و شرق از کشور کوتاه شود یکبار دیگر باید انقلاب کنیم دست دزدها از کشور کوتاه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
کاهش قیمت اجناس راه حل خوبیه ولی به نظر من مالیات باید با توجه به درامد اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته بشه به عنوان مثال قشر متوسط و ضعیف از پرداخت مالیات معاف شوند یا تولید کننده نوپا و تازه کار از پرداخت مالیات معاف شه
Iran (Islamic Republic of)
سالمین
۰۷:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
برجام در ۲۰ دقیقه تصویب شد.چرا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اگر به فکر مردم هستید مثل برجام بیست دقیقه ای قانونهای سخت و ضد رانت و دزدی و غارت تصویب کنید البته تو بیست دقیقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
خب اصلا به تعهداتشون عملم میکنن که مذاکره با اروپایی ها رو پذیرفتین؟
هنوز نميدونين اروپا زمان میخره برا امریکا و ما رو معطل نگه میداره؟
اخه مذاکره دقیقا یعنی چی؟
میرین بهشون میگین تحریم نکنین اونام میگن باشه؟
تا یه امتیازی ندین اونا بهتون چیزی میدن؟
در ضمن
مثل برجام شما نقد میدین و اونا نسیه
بعدم میزنن زیرش که امریکا نمیذاره و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حتما به من ربط داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بسترهای حمایتی باید به گونه ای در نظر گرفته بشه که باعث دوباره جان گرفتن بازار داخلی بشه تا با رونق اقتصادی مشکل معیشتی مردم نیز بر طرف شه
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
هدف اصلی باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشه و بقیه موارد زیر مجموعه آن در نظر گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اگر به فکر مردم هستید لطفا اون مسئولینی که سکه رو تو بازار رها کردن اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
طبق فرموده رهبر مشکلات مردم از تحریم نیست.از بی تدبیری دولتمردان خودمونه.هی میگید بخاطر مردم با آمریکا و اروپا مذاکره میکنیم..مردم به چه زبانی بگن که مذاکره نمیخوان.ما دولتمردان با تدبیر و شجاع میخواهیم که اوضاع اقتصادی رو از داخل منفجر نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
آقای رییس جمهور محترم فعلا دست از مذاکره با آمریکا برداشتن و دنبال اروپا هستن.۶ سال فقط به فکر برجام بودید و بقیه کارهای کشور رو رها کردید.ما مذاکره و تعهدات یواشکی نمیخواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
شما رو به خدا بس کنید از این مذاکره ها..همش با مذاکره با این دروغ گو ها ضرر کردیم.اینا اصلا سر قول و قرارشون نیستن.یکسال دیگه از مذاکره با اروپا هم پشیمان میشید.اینا از آمریکا هم بدترن.ملت ایران اینهمه سختی رو تحمل میکنن برای خودکفایی
Iran (Islamic Republic of)
غریب
۱۴:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
البته معلومه جنابعالی آنچنان سختی نمیکشی.بچه ی مریض نداری.طلبکار یه سره در خونت نیست.شما خواهشا به جای مردم ایران اظهار نظر نکن