بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در شهرستان اهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهرگفت: بیماری‌های قلبی و عروقی در سال ۹۶ اولین عامل مرگ و میر در شهرستان اهر بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  نیرپور مدیر شبکه بهداشت و درمان اهربا اشاره به عملکرد شبکه بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف در چند سال اخیر گفت: شبکه بهداشت ودرمان اهر جزه شبکه‌های برتر استانی بوده به طوریکه در اکثر شاخص‌ها جزه رتبه‌های اول و دوم بوده و در بقیه شاخص‌ها نیز رتبه بالاتر از چهارم ندارد.

وی افزود: آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان اهر در نتایج پایش و ارزشیابی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ در خصوص فرایند‌های آزمایشگاه‌های بهداشتی و بهبود عدم انطباق و ارتقای شاخص‌های گروه کارشناسی به ترتیب موفق به کسب رتبه اول و دوم آزمایشگاه‌های تابعه بهداشتی شده است.

نیرپور با اشاره به جهش ویژه در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی اهر گفت: برای احداث مراکز سلامت شهرک، چلپ وردی، نقدوز، آموزش بهورزی ورواسجان بالغ بر ۱۸۰۰۰ مترمربع در یکسال اخیر تملک شده است.

وی گفت: در یکسال اخیر با راه اندازی مجتمع سلامت خصوصی ۷۰ نفر نیروی بومی اهر طبق مفاد قراراد جذب و بکار گیری شده است.

دبیرکارگروه سلامت ایمنی و امنیت غذایی شهرستان اهر، در ادامه با اشاره به رایزنی‌های اخیر در مورد خرید یک دستگاه MRI و سی تی اسکن جدید به بیمارستان اهر گفت: کار‌های سی تی اسکن ۱۶ اسلایس تمام شده و در آینده نزدیک تحویل داده خواهد شد و پیگیری MRI هم در جریان است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان اهر در ادامه با اشاره به چهار عامل اصلی مرگ و میر در شهرستان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و سوانح و حوادث به ترتیب ۴ عامل اصلی مرگ میر شهرستان اهر در سال ۹۶ بوده است.

وی با اشاره به پیک کاری اورژانس بیمارستان گفت:در اورژانس روزانه بیش از ۵۰۰ نفر مراجعه داشته که در ماه به بیش از ۱۵ هزار نفر می‌رسد و با احتساب سه نفر همراه به هر بیمار پاسخگویی به خواسته‌های مراجعه کننده را سخت‌تر کرده است و لازم است رسانه‌ها با یک نفر همراه به اورژانس رفتن را فرهنگ سازی نمایند..

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، با اشاره به جایگاه بیمارستان باقرالعلوم اهر نیر یاد آورشد: خوشبختانه بیمارستان اهر جزء بیمارستان‌های درجه یک استان بوده و در سال ۹۶ در گزارش اعتبار بخشی سالانه بیمارستان‌های استان در محور‌های مدیریت ایمنی بیمار با کسب ۷۰ امتیاز رعایت حقوق گیرندگان خدمت با کسب ۳۱/۷۷ امتیاز رتبه اول استان و درمحور مدیریت و رهبری با کسب ۷۵ امتیاز رتبه سوم استانی را کسب کرده است.

گفتنی است:در ادامه جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان به سوالات خبرنگارن پاسخ داده و از خبرنگاران فعال در حوزه بهداشت و درمان تجلیل شد. 

 

انتهای پیام/ش

ساخت مراکز بهداشتی و درمانی درشهرستان اهر

 

برچسب ها: درمان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.