رضازاده: رقابت بین رستمی و مرادی در جاکارتا دیدنی خواهد بود/ بازی‌های آسیایی جای کوچکی برای وزنه برداران ما به حساب می‌آید

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری گفت: امیدوارم رستمی و مرادی در روز مسابقات عملکرد ضمن یک رقابت سالم هر کدام که بهتر بودند مدال طلا را برای ایران کسب کنند.

حسین رضازاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضورش در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: طبق برنامه با توجه به اینکه قرار است تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی حضور پیدا کند به همین دلیل پیگیر این هستیم تا  موافقت او را برای افرایش سهمیه برخی کشورها مانند ایران،چین،تایلند و ازبکستان را برای حضور در المپیک 2020 را جلب کنیم. چرا که این کشورها از سهمیه کمتری نسبت به سایرین برخوردارند و به دنبال رایزنی و مکاتبه هستند تا آن را افزایش دهند. در همین راستا روز یکشنبه هفته آینده نشست هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با حضور آیان برگزار خواهد شد.

تغییر اوزان جدید وزنه برداری به نفع ایران است

او در مورد اوزان جدید وزنه برداری هم گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه بیشتر مدال های کسب شده ما در مسابقات مختلف در اوزان سنگین وزن است به طور قطع و یقین تغییر این اوزان برایمان بسیار خوب است. هر چند که به دلیل اینکه هنوز تیم وزنه برداری بانوان نداریم 2 سهمیه تعلق گرفته شده به آنها حذف می شود زیرا تمام کشورهای دیگر تیم بانوان دارند و از این رو ما ناچاریم از آنها برای تیم مردان استفاده کنیم تا تعداد سهمیه های ما برای المپیک توکیو هدر نرود.

تصمیم خود رستمی بود که هم وزن مرادی شود

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در رابطه با اینکه حضور رستمی در دسته 94 کیلوگرم و هم وزنی با مرادی را چطور ارزیابی می کند، گفت: بالاخره هم کیانوش و هم سهراب در یک دسته حضور دارند و می توان گفت رقابت نزدیکی بین این 2 وزنه بردار ملی پوش وجود دارد و در گذشته هم چنین مسئله ای وجود داشته است. تصمیم خود رستمی بود که به یک وزن بالاتر نقل مکان کند و به نظرم هر ورزشکاری که رکورد بهتری ثبت کند می تواند مدال خوشرنگ تری هم کسب کند، البته این امر هم منوط به این موضوع است که آنها بتوانند در روز مسابقات وزنه هایی را که درخواست می کنند بالای سر ببرند.

کیانوش هنوز هم کیانوش است

دارنده مدال طلا المپیک سیدنی درباره اینکه آیا رستمی می تواند در جاکارتا به مدال برسد یا خیر، بیان کرد: شاید کیانوش در روز رکوردگیری نتوانست خوب عمل کند اما با این وجود نباید فراموش کرد که این اتفاق در گذشته هم سابقه داشته که برای دیگران اتفاق بیفتد. او وزنه برداری است که دارای مدال طلا جهان و المپیک هست و بارها توانایی هایش را در رقابت ها به اثبات رسانده است. وزنه برداری یک رشته رکوردی است و معمولأ مشخص است که ورزشکاران توانایی ثبت چه رکوردهایی را دارند. کیانوش هم امیدوارم در روز مسابقات یک رقابت سالمی را با مرادی پشت سر بگذارد و هر کدام که بهتر بودند به مدال طلا دست یابند.

شانس کسب مدال ما در اوزان سنگین وزن است

قهرمان اسبق جهان درباره اینکه پیش بینی اش از نتایج وزنه برداران در بازی های آسیایی جاکارتا چیست، گفت: خوشبختانه بیشتر نفرات تیم ملی عنوان دار جهان و المپیک هستند و از طرفی چون در این رقابت ها کشورهای آسیایی حضور می یابند، شانس کسب مدال ما در مسابقات جاکارتا از دسته 85 کیلوگرم تا فوق سنگین وزن است. زیرا در دسته سبک وزن کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره و تایلند شانس های مسلم کسب مدال هستند و به همین دلیل نباید شانس چندانی را برای خودمان متصور شویم. به امید خدا بتوانیم با بهترین مدال ها به کشور بازگردیم زیرا ورزشکاران ما قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه یدک می کشند و مسابقات اندونزی هم جای کوچک و به نوعی یک  محک تمرینی برای آنان به حساب می آید و باید تمام تمرکزشان را روی این بگذارند تا بتوانند در رقابت های جهانی عشق آباد نتایج خوبی را بدست آورند.

براری و هاشمی باید با تمام توان به روی تخته بروند

رضازاده درباره رقابت نورالدینوف ازبکستانی با ورزشکاران ایرانی برای کسب مدال طلا گفت: نورالدینوف ازبکستانی در این مدت وزنه های خوبی را بالای سر برده به طوری که دارای مدال جهانی هم می باشد. به اعتقاد من براری و هاشمی نباید او را دست کم بگیرند و با تمام توان به رقابت با او بپردازند تا بتوانند مدال طلا را برای ایران بیاورند.

شانس کسب مدال عسگری پایین است

دارنده مدال طلا المپیک آتن درباره اینکه آیا شانسی را برای مدال گرفتن مجید عسگری در بازی های آسیایی جاکارتا متصور است یا خیر، گفت: ما هیچ وقت سابقه نداشته که در اوزان سبک وزنه برداری مدالی را بدست بیاوریم و بهتر است از کادر فنی جویا شوید که چرا او را به این رقابت ها اعزام کردند. در هر صورت چنانچه او آمادگی لازم را نداشته باشد نباید توقع داشت که او بتواند با ورزشکاران سایر کشورهای آسیایی رقابت کند به طبع آن روی سکو برود.


بیشتر بخوانید:

نامه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به IWF برای افزایش سهمیه المپیک ایران

جلسه هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با حضور رضازاده برگزار شد

رضازاده:به نفع ما است که سهمیه وزنه برداری بانوان به مردان تعلق بگیرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار