استاندار آذربایجان شرقی بر همکاری‌های دوجانبه ایران و چین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت تجاری اقتصادی استان هانگزو چین در تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و باید این روابط تعمیق یابد.

وی با اشاره به اینکه گرچه خروج غیر قانونی آمریکا از برجام مشکلاتی برای کشورمان ایجاد کرده است، افزود: این محدودیت‌ها فرصت جدیدی برای صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی است تا با توسعه همکاری ها، مبادلات تجاری و اقتصادی خود را بیش از گذشته با ایران گسترش دهند.

استاندار ابراز امیدواری کرد هیئت هانگزو چین با استفاده از ظرفیت بالای آذربایجان شرقی و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری‌های مناسب، گام موثری در توسعه همکاری‌های دوجانبه بردارد.

شیونگ وی چن رئیس هیئت تجاری اقتصادی استان هانگزو چین نیز با ابراز خوشحالی از حضور خود در آذربایجان شرقی گفت: من خود را شهروند تبریزی می‌دانم و برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، تلاش خواهم کرد.

وی در ادامه از ایجاد انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین خبر داد و گفت: دفتر این انجمن در شهر هانگزو و تبریز دایر شده است تا زمینه همکاری‌های دو طرف گسترش یابد.

وی گفت:  این انجمن علاوه برایجاد زمینه صادرات و واردات کالا، تلاش می‌کند با بهره مندی از تیم‌های تحقیقاتی، همکاری لازم برای تبادل علمی و تحقیقی دانشگاه‌های تبریز و چین را فراهم کند.

اعضای هیئت چینی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و همچنین انتقال تکنولوژی در آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کردند. 

 

انتهای پیام/ش

دیداراستاندار آذربایجان شرقی با  هیئت تجاری اقتصادی استان هانگزو چین

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار