مشارکت دانش آموزان فارسی در جشنواره جابربن حیان

رئیس اداره تکنولوژی آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۴۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان فارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در جشنواره جابربن حیان مشارکت داشتند.

مشارکت دانش آموزان فارسی در جشنواره جابربن حیانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالعظیم فرجی رئیس اداره تکنولوژی آموزش و پرورش استان فارس در مراسم بدرقه دانش آموزان منتخب فارس اعزامی به مرحله کشوری جشنواره جابرابن حیان بیان کرد: هدف از اجرای جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

وی با بیان اینکه تقویت حس کنجکاوی و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی نیز از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شود، افزود: اگر دوره ابتدایی در راس آموزش و پرورش باشد، توسعه‌ای که از نظام آموزشی انتظار می رود محقق می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۳۳ درصد کل دانش آموزان استان فارس در  جشنواره جابرابن حیان شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در این جشنواره تعداد ۱۲۸ طرح جابربن حیان و ۹۹ تالیف از دانش آموزان به مرحله استانی راه یافت که پس از داوری ۱۰ طرح جابرابن حیان مجوز راهیابی به مرحله کشوری را کسب کرد.

عبدالرسول احمدی رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان فارسی ۲۸ مرداد امسال برای حضور در مرحله کشور به تبریز اعزام می‌شوند، ادامه داد: این جشنواره فرصتی مناسب برای تجلی آموخته‌ها و معرفی دست آورد‌های دانش آموزان است.

وی با اشاره به وجود استعداد‌های بسیار بین دانش‌آموزان فارس، اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌ها، جذب و هدایت این استعداد‌ها به سوی انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی در جنبه‌های مختلف، نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند.

گفتنی است، دینا جوانمردی، آرمین موحد از ناحیه، رامین ابوالحسن بیگی و محمدامین مزارعی از اداره عشایر، سیده بهاره بذرافشان و آمیتیس مجدیان از ناحیه دو شیراز، آنیتا پرچمی و مریم اسدزاده از ناحیه یک شیراز، آناهیتا دهقانیان و ملیکا رستم پور از ناحیه چهار شیراز، صبا ده‌بزرگی، علی‌رضا رضایی از اداره ارسنجان، زهرا میرشکاری از ناحیه سه شیراز، محمدپرهام قادرپناه و امیرمحمد درویشی از ناحیه چهار شیراز، به مرحله کشوری جشنواره جابرابن حیان راه یافتند.
انتهای پیام/ت

همکاری دانش آموزان فارسی در جشنواره جابربن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار