دانستنی‌های علمی؛

سبزی پای ثابت سفره که لاغرتان می‌کند/ اگر چشمان پف کرده دارید گوش به زنگ باشید/ مناسب‌ترین خوراکی‌های جایگزین گوشت

محققان طب سنتى معتقد هستند ضعف در سیستم ایمنی موجب بیماری است و این ضعف ناشی از کمبود پروتئین می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بهترین جایگزین ها برای گوشت

هر کیلو انگور برابر 2 کیلو گوشت عمل می‌کند و برخلاف گوشت مقدار اسید اوریک را در بدن افزایش نمی‌دهد، انگور  دفع کننده سموم بدن است و هر کیلوی آن به اندازه یک لیتر شیر مفید است، همچنین اگر به دنبال راهی برای مصرف نکردن گوشت هستید علاوه بر انگور، بادام پیشنهاد مناسبی است، اگر گوشت کم مصرف می‌کنید حتما بادام بخورید، پروتئین موجود در بادام، با گوشت برابر است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

/////

اشتباهات پس از دعوای زناشویی

بسيارى از زن و شوهرها به دليل دعواى زيادى كه دارند از يكديگر سرد شده و قهر مى كنند، قهر هاى كوچكى كه به مرور تبديل به قهرهاى بزرگ و جدايى خواهد شد، دعواى زن و شوهر  مسئله اى طبيعی است اما بايد مراقب اين دعواها باشيم، لذا نگذارید مشکل‌تان مدت زیادی حل نشده بماند، طوری رفتار نکنید که هیچ اتفاقی نیفتاده است، بعد از دعوا به هیچ وجه قهر نکنید، یک دنده نباشید و عذرخواهی را بپذیرید، از کلمات آزاددهنده استفاده نکنید، برای دعوای‌تان بهانه نتراشید، نگویید که منظوری نداشته‌اید، بعدها مجدد این دعوا را پیش نکشید.

/////

نشانه های کمبود پروتئین در بدن

 محققان طب سنتى معتقد هستند اگر سيستم ايمنى دچار مشكل باشيد فرد به بيمارى هاى مختلفى دچار خواهد شد؛ سيستم ايمنى ارتباط مستقيمى با كمبود ويتامين در بدن دارد  كه اگر  اين كمبود رفع نشود  در ظاهر خود را نشان مى دهد و مى توان آن را به سادگى تشخيص داد و باید به فكر راه های درمان براى آن باشيد، چشم ورم کرده، گونه پف آلود، موهای ظریف، پوست خشک،  ابهام ذهنی، احساس سستی بدن از جمله موارد كمبود پروتئين در بدن است كه با ديدن اين علائم مى توان  به سادگى و با کمک طب سنتی درمان های لازم را انجام داد.

/////

خواص تربچه

سبزى خوردن  يكى از چاشنی های  ايرانى ها به شمار مى رود كه در هر سفره مى توان آن را پيدا كرد، حال خوب است از خواص تربچه كه  در سبزى خوردن يافت مى شود مطلع شويم و از آن بيشتر استفاده كنيم.

تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است سم زدای بسیار خوبی دارد و خون را تصفیه می کند، به دليل وجود فیبر بالایی که دارد احساس سیری در فرد ایجاد می‌کند و كمتر به سمت غذا مشتاق است، همچنين اين سبزى انتخاب خوبی برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند.

/////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
سیب زمینی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
مطالب خوبی بود خواندم انگور مفید هست چه گوشت بخوریم چه نخوریم باید میوه فصل بخوریم من میوه زیاد میخورم با سبزیجات خیلی علاقه دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
سختیش ۱۰۰سال اوله
Iran (Islamic Republic of)
Rezabozorg
۰۰:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ماکه بوی گوشتم بهمون نمیخوره بایدم این مطالب روخوب بخونیم گناه ماگردن کیه خدایاخودت پناهی
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
میوه در کل گرونه
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
انگور همه جا ۲۰ تومن هست
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
انگور همه جا ۲۰ تومن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آهای اونایی که به فلان دلایل توان خرید گوشت رو ندارید انگور بخورید اما از بس نرفتی بازار نمیدونی انگور هم تو تهران کیلویی 20تومن و سایر شهرها کیلویی15تومن شده ای داد ای داد
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ما که بهترین انگور رو خریدیم کیلویی 4 هزار تومن، نه 20 هزار تومن!!!

ما کم مشکل داریم
آخرین اخبار