معاون وزیر بهداشت در تبریز:

باید حوادث جاده ای را کاهش دهیم/ ایران هشتمین کشور از نظر حوادث رانندگی در دنیا

معاون آموزشی وزیر بهداشت بابیان اینکه ملزم به کاهش ۲۵ درصدی حوادث جاده‌ای تا ۱۵ سال آینده در کشور هستیم، گفت: متأسفانه هشتمین کشور از نظر بروز حوادث رانندگی در دنیا هستیم و این وضعیت اصلاً نکته خوبی ندارد.

باید حوادث جاده ای را کاهش دهیم/ ایران هشتمین کشور از نظر حوادث رانندگی در دنیا به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان باقر لاریجانی  معاون آموزشی وزیر بهداشت    در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های کشوری سلامت و ایمنی ترافیک، مشترک پلیس‌راهور ناجا و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با طرح این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ایمنی ترافیک تلاش‌های خوبی داشته است،گفت: این دانشگاه از سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی را برای ایمنی ترافیک انجام داده به‌طوری که هر بار وظیفه‌ای سپرده‌اند توانسته سربلند بیرون آید.

وی با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ای، ترافیک جاده‌ای و تصادفات موضوعی نیست که تنها به ایران محدود شود بلکه یک موضوع جهانی است، گفت: متأسفانه سالانه یک و 250 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: روزانه 3000 نفر در دنیا بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به 250 هزار نفر دچار مصدومیت می‌شوند و در کشور ایران تعداد تلفات حوادث جاده‌ای و مصدومیت ناشی از حوادث از آمار قابل‌توجهی برخوردار است.

لاریجانی اضافه کرد: متأسفانه در کشور اغلب کسانی که بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند از قشر جوان جامعه هستند به‌طوری که طبق بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده تلفات در سنین خاصی من‌جمله 15 تا 29 سال بوده است.

وی با ذکر اینکه تا سال 2020 برای نجات جان کسانی که دچار حوادث رانندگی شده‌اند متعهد هستیم، گفت: از دیگر تعهداتمان نجات جان 6 میلیون نفر از مرگ و 50 میلیون نفر از حوادث ناشی از حوادث جاده‌ای است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه ملزم به کاهش 25 درصدی حوادث جاده‌ای تا 15 سال آینده در کشور هستیم، بیان داشت: متأسفانه هشتمین کشور از نظر بروز حوادث رانندگی در دنیا هستیم و این وضعیت اصلاً نکته خوبی ندارد.

انتهای پیام/س

روزانه 3000 نفر در دنیا بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند

 

 

برچسب ها: ترافیک ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.