پمپئو و دی‌ میستورا درباره بازسازی سوریه گفتگو کردند

وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و درباره مسئله بازسازی سوریه گفتگو کردند.

پمپئو و دی‌میستورا گفتگوها درباره بازسازی سوریه را بدون ارائه راهکار سیاسی ناقص خواندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در یک نشست خصوصی به توافق رسیدند که هرگونه گفتگویی درباره بازسازی سوریه بدون ارائه راهکار سیاسی ناقص است.

در این بیانیه مطبوعاتی که پس از نشست روز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه منتشر شد، آمده است: پمپئو و دی میستورا به توافق رسیدند لازم است تمامی طرف‌ها در یک مسیر سیاسی گام بردارند و هرگونه بحث درباره بازسازی در سوریه که راه حل سیاسی را در پی نداشته باشد، ناقص است. 

حسین مخلوف، از وزرای دولت سوریه در روز چهارشنبه اعلام کرد تحریم‌های غرب علیه سوریه مانعی بر سر راه بازسازی این کشور است. وزیر سوری یادآور شد لغو تحریم‌ها به بهبود شرایط  پناهندگان سوری منجر خواهد شد.

طی ماه‌های اخیر و به دنبال بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده، آوارگان سوری به تدریج در حال بازگشت به خانه‌های خود بوده‌اند و بنا به گزارش‌ها شرایط کلی در این کشور بیشتر به سمت ثبات و صلح‌ پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار