اعتبار 67 میلیارد تومانی سازگاری با کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از برنامه 6 ساله برای سازگاری با کم آبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گفت: برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب شهری و مخازن ذخیره آب، سه برنامه دو ساله طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه 67 میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: در برنامه اول، نشت یابی و اصلاح و بازسازی 600 کیلومتر شبکه فرسوده آب شهری در دستور کار قرار گرفته است تا هدر رفت آب کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در این برنامه 6 ساله همچنین احداث مخازن ذخیره آب در شهرهای استان با حجم 265 هزار متر مکعب پیش بینی شده تا آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود.

هاشمی مقدم با اشاره به بهره مندی 99 و 85 صدم درصد جمعیت شهری استان از آب شرب گفت:برای افق 1420 نیاز آبی استان هزار و 350 لیتر بر ثانیه است که با احداث مخازن ذخیره آب به این هدف خواهیم رسید.

وی همچنین از بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در نیمه نخست سال 98 خبر داد و افزود:60 میلیارد تومان هزینه تمام شده این تصفیه خانه است که در آن روزانه 15 هزار و 100 متر مکعب فاضلاب تصفیه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این کارگروه با تاکید بر نظارت دقیق مسئولان بر موافقت های اصولی طرح های سرمایه گذاری گفت:سرمایه گذارانی که زمین دولتی برای مجتمع های گردشگری،خدماتی و رفاهی و پرورش دام دریافت می کند باید مکلف شوند ظرف یک سال اقدام به ساخت کنند در غیر این صورت، اراضی از آنان پس گرفته خواهد شد.

علوی مقدم همچنین افزود:در اعطای مجوز سرمایه گذاری به طرحها باید دقت شود به عنوان مثال مجتمع های گردشگری یا کمپ های کویرنوردی به گونه ای در کنار هم ساخته نشوند که برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی گفت: در این گونه طرح ها باید فاصله قانونی احداث مجتمع رعایت شود و صدور موافقت های اصولی هم باید منوط به رعایت این فاصله باشد.

در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، طرح های سرمایه گذاری در خصوص واحد پرورش 510 راسی قوچ و میش نهبندان، احداث کمپ کویرنوردی و کارگاه درب و پنجره سازی بشرویه، مجتمع گردشگری سربیشه و مجتمع تجاری ابتدای خیابان نارنج بیرجند بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: آب و فاضلاب ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار