کاخ سفید: حتی با آزادی کشیش برانسون، آمریکا مالیات مضاعف بر محصولات ترکیه را کاهش نمی‌دهد

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد حتی در صورت اقدام آنکارا برای آزادی کشیش برانسون، واشنگتن افزایش شدید مالیات بر کالا‌های صادراتی ترکیه به آمریکا را لغو نخواهد کرد.

­کاخ سفید: حتی با آزادی کشیش برانسون، آمریکا مالیات مضاعف بر محصولات ترکیه را کاهش نمی‌دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی "بیرگون"، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد حتی در صورت اقدام ترکیه برای آزادی کشیش برانسون، واشنگتن افزایش شدید مالیات بر کالا‌های صادراتی ترکیه به آمریکا را لغو نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در همان حال گفت: «تصمیم ترکیه برای افزایش مالیات کالا‌های وارداتی از آمریکا خیلی ناراحت کننده و گامی در جهت نادرست است.»

سندرز مدعی شد: «اردوغان و ترکیه، به ناحق با کشیش برانسون رفتار کرده اند».

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: «اوضاع اقتصادی ترکیه و کاهش ارزش لیر این کشور را دنبال می‌کنیم. این وضعیت نتیجه فرایندی طولانی است و نتیجه اقدامات آمریکا نیست.»

وی تاکید کرد: «وضع مالیات مضاعف آمریکا بر واردات از ترکیه به آزادی کشیش برانسون ارتباطی ندارد. در ارتباط با امنیت ملی آمریکا، در صورت آزادی کشیش برانسون، به رفع تحریم‌هایی که بر مقامات ترکیه اعمال شده اند، فکر می‌کنیم. تعرفه گمرکی اعمال شده بر واردات فولاد ترکیه، بر اثر الزامات امنیتی آمریکا اعمال شد. به همین علت نیز با وضعیت کشیش برانسون ارتباطی ندارد.»

مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا نیز با تهدید دولت ترکیه گفت: «بهتر است ترکیه عزم ترامپ را امتحان نکند.» مایک پنس مدعی شد: «کشیش اندرو برانسون فردی است که بی گناه در ترکیه دستگیر شده است و برقراری عدالت و آزادی او لازم است. خوب است که ترکیه عزم رییس جمهور آمریکا درباره بازگشت آمریکایی‌های دستگیر شده در کشور‌های خارجی به خانه شان را امتحان نکند. رییس جمهور آمریکا و من تا زمان آزادی و بازگشت کشیش برانسون به میان دوستان و کلیسایش، این مساله را رها نخواهیم کرد. همه آمریکایی‌ها باید تا زمان بازگشت او به خانه اش برای کشیش برانسون و همسرش نورین دعا کنند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار