عضو کمیته ملی آنفولانزای کشور مطرح کرد؛

کمترین میزان ابتلا به آنفولانزا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ واکسن ۴ ظرفیتی از قدرت ایمن‌سازی بالاتری برخوردار است

فوت 181 نفر بر اثر بیماری آنفولانزا / لزوم واکسیناسیون سالمندان و گروه‌های پر خطر / مردان بالای 65 سال و نوزادان زیر یک سال فوت ناشی از بیماری آنفولانزارضایی گفت: سال گذشته بعد از   زلزله کرمانشاه گروه‌های پر خطر مانند کودکان، زنان باردار و سالمندان واکسینه شده و این مسئله باعث شده است تا کمترین میزان ابتلا به این عارضه را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشید رضایی عضو کمیته ملی آنفولانزای کشور در مراسم معرفی واکسن آنفولازای جدید 4 ظرفیتی که امروز برگزار شد، گفت: آبان ماه فصل آغاز بیماری آنفولانزاست و 31 هزار نفر که مشکوک به این بیماری بوده در مراکز درمانی  بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقی که در سال 96 انجام شده است از بین 19 هزار نفر، سه هزار و 722 مورد مبتلا به عارضه آنفولانزا تشخیص داده شد که 40 درصد این افراد به آنفولانزای نوع B و 30 درصد به بیماری H1N1 مبتلا شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه فوت ناشی از بیماری آنفولانزا در نوزادان زیر یک سال و افراد بالای 65 سال است، افزود: سال  گذشته  788 نفر بر اثر عفونت ریه فوت کردند که 181 نفر از  آن‌ها به دلیل ابتلا به عارضه  آنفولانزا جان خود را از دست داده‌اند.

عضو کمیته ملی آنفولانزای کشور اظهار کرد: سن افراد فوت شده به دلیل ابتلا به آنفولانزا بالای 65 سال است به همین دلیل توصیه می‌شود گروه‌های  حساس و  سالمندان در اول  فصل شیوع این بیماری واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته بعد از   زلزله کرمانشاه گروه‌های پر خطر مانند کودکان، زنان باردار و سالمندان واکسینه شده و این مسئله باعث شده است تا کمترین میزان ابتلا به این عارضه را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه داشته باشیم.

رضایی گفت: ویروس آنفولانزا دارای دو نوع A و B بوده که نوع آن H1N1 و H3N2 و نوع B شامل یاماگاتا و ویکتوریا است.

عضو کمیته ملی آنفولانزای کشور یادآوری کرد: واکسن 4 ظرفیتی از قدرت ایمن‌سازی بالاتری برخوردار است و همه انواع نوع B را پوشش می‌دهد ولی واکسن 3 ظرفیتی ممکن است نوع B را پوشش ندهد.

انتهای پیام/

معرفی واکسن آنفولانزای 4 ظرفیتی

برچسب ها: اخبار سلامت ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار