چرا برخی از خانم‌ها همواره احساس خستگی می‌کنند+ راه حل

دلیل خستگی بیش از حد و مداوم زنانی که فعالیت کم بدنی و استراحت کافی دارند ، می تواند از علائم یک بیماری بسیار جدی پزشکی باشد که نگران کننده نیست و قابل درمان است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برخی از خانم ها با اینکه همواره خواب و استراحت کافی دارند اما همیشه خسته هستند که این نوع خستگی، می تواند نشانه ای از بروز یک مشکل در تندرستی باشد.

خستگی های دائم در خانم ها دلایلی به جزسبک زندگی و فعالیت بدنی زیاد دارد و خستگی بیش از حد می تواند از علائم یک بیماری بسیار جدی پزشکی باشد که نگران کننده نیست و قابل درمان است.

خستگی مداوم خانم ها ممکن است به علت کمبود آهن، فولیک اسید یا ویتامین B12 وبیماری های مزمنی مانند ناراحتی های کلیوی باشد. در ادامه مطلب متداول ترین مشکلاتی که باید درباره اش بدانید، آورده شده است ، این مشکلات عبارتند از:

مصرف زیاد کافئین یکی از علل خستگی دائم در خانم ها

همیشه مصرف قهوه و به طور کلی نوشیدنی های کافئین دار موجب رفع خستگی نمی شود و ممکن است در بسیاری از موارد نتیجه عکس داشته باشد و بیشتر ایجاد خستگی کند .بنابراین لازم است خانم هایی که از این نوشیدنی ها به علت رفع خستگی استفاده می کنند اما همیشه خسته اند بهتر است کمتر کاکائو، چای و بعضی از داروهای حاوی کافئین را مصرف کنند.
غذای آلرژی زا ازعواملی که ایجاد خستگی دائمی می کند

خوردن برخی از غذاها ایجاد خستگی می کنند که غذاهای آلرژی زا جزو این دسته از غذاها هستند ، اولین نشانه از بروز خستگی بعد از مصرف این نوع غذاها خمیازه کشیدن است . اگر شما همواره احساس خستگی می کنید پیشنهاد می کنیم با حذف این غذاها از برنامه غذایی تان از احساس خستگی خود بکاهید.

خستگی زنان و عوارض کم کاری تیروئید زنان

غده تیروئید، در جلوی گردن قرار دارد و هورمون هایی را ترشح می کند که سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند. ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید)، افزایش سوخت و ساز بدن وهورمون تیروئید خیلی کم کار (کم کاری تیروئید)، کاهش سوخت و ساز بدن را در پی دارد. از عوارض کم کاری تیروئید می توان :افسردگی ، تنبلی و کم تحرکی ، پف آلودگی سر و صورت، چهره زرد رنگ،ورم دست و پا و احساس سرما حتی در هوای گرم، حرکات کند، یبوست، حرف زدن کند، ضربان قلب کند، بی حوصلگی، احساس ضعف و خستگی و تمایل به خواب را نام برد که می توان با مراجعه به پزشک و درمان این بیماری و گنجاندن میوه و سبزی در رژیم غذتیی خود از خستگی ناشی از این اختلال کاست.

کم خونی دلیل خستگی زنان

از علت های اصلی خستگی های دائمی کمبود هموگلوبین و کم خونی است زیرا هموگلوبین اکسیژن رسانی از ریه به سایر بخش ها را بر عهده دارد و اگر اکسیژن به بافت ها نرسد بدن احساس خستگی می کند. همچنین کم خونی می تواند به علت کمبود آهن یا ویتامین، از دست دادن خون، خونریزی داخلی یا یک بیماری های مزمن از قبیل آرتریت روماتوئید، سرطان یا نارسایی کلیه ایجاد شود . اما از عمده ترین علل خستگی در زنان خونریزی های شدید ماهانه و یا بعد از زایمان است که به علت آن داشتن تومور فیبروئید یا پولیپ رحمی می باشد.بنابر این خانم ها با دادن آزمایش خون و تشخیص کم خونی بهتر است در کنار مصرف قرص آهن ،غذاهای دارای آهن مانند اسفناج، بروکلی و گوشت قرمز را نیز مصرف کنند تا کم خونی درمان و احساس خستگی ناشی ازآن برطرف شود .

احساس خستگی در زنان و عفونت دستگاه ادراری

یکی ازعلت های بروز خستگی در زنان ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری است . این عفونت ها معمولا به صورت تکرر و سوزش ادارا خود را نشان می دهند و تنها راه تشخیص آن آزمایش ادرار است . درمان عفونت های ادراری معمولا مصرف آنتی بیوتیک می باشد، با درمان این عفونت های ادراری احساس خستگی نیز رفع می شود.
آپنه در خواب از علل ایجاد خستگی دائمی در زنان

اختلال در چرخه خواب از عواملی است که موجب ایجاد احساس خستگی می شود.آپنه یا تنگی نفس در خواب یکی ازعواملی است که موجب اختلال در خواب می گردد و موجب می شود شما مرتبا از خواب بیدار شوید و احساس خستگی بعد از خواب می کنید به این علت که خواب درستی در طول شب نداشته اید.

سیگار کشیدن و چاقی از جمله مواردی هستند که موجب آپنه و تنگی نفس در خواب می شوند و در خواب شبانه اختلال ایجاد می کنند بنابر این بهتر است این افراد وزن خود را کم و سیگار را ترک کنند.همچنین باید در مواجهه با چنین مشکلی به پزشک مراجعه کرد زیرا عدم درمان این مشکل سبب بروز حمله قلبی می گردد.

بیماری قلبی از علت های خستگی در زنان

در برخی از مواقع خستگی ناشی از کارهای سبکی مانند جارو زدن به علت ناراحتی های قلبی بروز می کند . اگر احساس کردید که با انجام فعالیت های سبک روزانه دچار خستگی می شوید لازم است به یک پزشک قلب و عروق مراجعه کنید تا با تجویز دارو مشکلتان را رفع کند و با رفع ناراحتی قلبی تان دوباره انرژی تان افزایش یابد.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

دلیل خستگی زنانی که همیشه خسته اند + راه حل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار