رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا کیست؟

شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد از تشکیل دفتر «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور خبر داد.  

رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا کیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد از تشکیل دفتر ”گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا خبر داد. 

پمپئو گفت: لازم است اعلام کنم که «برایان هوک» هدایت ”گروه اقدام ایران» را برعهده خواهد داشت. او نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواهد بود.


بیشتر بخوانید: پمپئو «گروه اقدام ایران» را در وزارت خارجه آمریکا تشکیل داد


برایان هوک از سال 2017، به عنوان مدیر برنامه ریزی سیاست و مشاور ارشد سیاسی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خدمت می کند.

هوک در دوران جرج دبلیو بوش به عنوان معاون وزیر امور خارجه امور امور بین الملل کار می کرد؛ هوک تجربه کار با جان بولتون را نیز دارد. او به عنوان مشاور ارشد بولتون در زمان نمایندگی او در سازمان ملل در دوران بوش موضوع تحریم‌ها علیه ایران را هدایت می‌کرد. هوک در سال‌های 1999-2003 در شرکت هوگان و هارتسون در واشنگتن فعالیت می کرد.

برایان هوک پیش از خروج ترامپ از برجام، سرپرستی مذاکرات واشنگتن با اتحادیه اروپا را برای آنچه اصلاح این توافق خوانده می‌شد، برعهده داشت.

وی هم‌اکنون نیز هدایت تلاش‌های آمریکا را برای متقاعد کردن مشتریان نفتی ایران جهت توقف خرید نفت از این کشور بر عهده دارد.

انتهای پیام/

معرفی رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار