در پی کاهش ارزش لیر ترکیه، موسسه رتبه‌بندی «استاندارد اند پورز» رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه «استاندارد اند پورز» روز جمعه اعلام کرد این نهاد، رتبه اعتباری ترکیه را به منطقه «بسیار کم ارزش» کاهش داده است. این موسسه با اشاره به نوسانات شدید لیر و پیش‌بینی رکود سال آینده، به نگرانی‌های ترکیه در مقابله با بحران ارزی پرداخته است.

این موسسه رتبه‌بندی، در اقدامی که تاثیر گرفته از کاهش ۴۰ درصدی ارزش لیر در مقابل دلار در سال جاری است، رتبه ترکیه را از BB- به B+ تنزل داده است.

S&P اعلام کرد: «کاهش رتبه ترکیه نمایانگر انتظار ما از این است که نوسانات شدید لیر ترکیه، اقتصاد این کشور را تضعیف خواهد کرد. به همین دلیل ما برای سال آینده یک رکود پیش بینی می‌کنیم.»

این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است که تورم طی چهار ماه آینده ۲۲ درصد اوج خواهد گرفت. همچنین گفته شده است تضعیف لیر بر بخش شرکت‌های بزرگ بدهکار فشار وارد کرده و به طور قابل ملاحظه‌ای خطر تامین مالی برای بانک‌های ترکیه‌ای را افزایش داده است.

در بیانیه این موسسه گفته شده است: «علی رغم افزایش خطرات اقتصادی، ما معتقد هستیم پاسخ سیاسی از جانب مقامات مالی و پولی ترکیه تاکنون محدود بوده است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار