کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۸ برابر حد مجاز شد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زابل در شبانه روز گذشته به یک هزار و ۳۳۹ میکروگرم بر متر مکعب، معادل ۸ برابر حد مجاز رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۳۳۹ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۸ برابر حد مجاز برسد و شاخص کیفی هوای این شهر را به شدت کاهش دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد نیز در شبانه روز گذشته به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب شد تا دید افقی در محل ایستگاه فرودگاهی زابل به ۳۰۰۰ متر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه وزش باد همچنان در ۵ شهرستان شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: روز گذشته نیز وزش باد شدید در زهک سبب شد تا دید افقی در محل ایستگاه هواشناسی این شهر به ۲ هزار متر برسد و کیفیت هوای این شهر نیز به شدت کاهش پیدا کند.

ملاشاهی در ادامه از تداوم وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: امروز نیز وزش باد‌های ۱۲۰ در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اما به صورت موقت در روز‌های یکشنبه و دوشنبه از سرعت وزش باد کاسته می‌شود، ولی مجددا از روز سه شنبه بر شدت وزش این باد‌ها افزوده می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روز‌هایی که وزش باد‌های شدید در شمال استان به ویژه در محل کانون‌های تولید گردوغبار در جریان است، افزایش غبار در زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز رخ می‌دهد.

انتهای پیام/گ

غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۸ برابر حد مجاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار