برنامه ریزی برای شناورسازی تمام مغروقه های اروند و کارون

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه ریزی برای شناورسازی تمام مغروقه های اروند و کارون که سمت ایران قرار دارند تا دو سال آینده خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که سازمان بنادر درطول سال های گذشته دنبال کرده شناور سازی مغروقه‌هایی بوده که از دوران جنگ در دو رود کارون و اروند باقی هستند  وبا توجه به اینکه این مغروقه‌ها حرکت کشتی های با وزن و ظرفیت بالا را محدود می کنند از این رو خارج سازی آنها یک اولویت مهم بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت همکاری کشور عراق در این زمینه افزود: ایران در سال های اخیر همواره با طرف عراقی مذاکرات لازم برای خارج سازی   مغروقه ها را پیگیری کرده و عراقی ها نیز وعده هایی داده اند که امیدواریم اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صورت خارج سازی این مغروقه‌ها می‌توان امیدوار بود که توسعه فعالیت‌های خرمشهر و آبادان با سرعت بیشتری دنبال شود.

باقی ماندن مغروقه های دوران جنگ در اروند و کارون باعث شده در سه دهه گذشته کشتی هایی که به عمق آبی بالایی نیاز  دارند امکان تردد در این دو رود را پیدا نکنند. مغروقه ها در سه حالت آب ایران، آب عراق و مرز مشترک هستند.

انتهای پیام/ د

شناورسازی  مغروقه های اروند و کارون

برچسب ها: عراق ، شناور سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.