عضو هیئت مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار :

بیمارستان ۹۶ تخوابی در چابهار احداث می‌شود

عضو هیئت مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه‌گذاران استرالیایی یک بیمارستان ۹۶ تخوابی در منطقه آزاد چابهار می‌سازند.

بیمارستان استرالیایی در چابهار احداث می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالله بلیده‌ای عضو هیئت مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به پایین بودن شاخص‌های درمانی در چابهار و افزایش سهم این بندر در گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت با توجه به نزدیکی بندر چابهار به کشور‌های اقیانوس هند در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران زیادی برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی به ما مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: مذاکرات ما با یک سرمایه‌گذار استرالیایی به نتیجه رسید و این سرمایه‌گذار قرار است، یک بیمارستان ۹۶ تخوابی به ارزش ۲۳ میلیون‌دلار با فاینانس کاملا خارجی در منطقه آزاد چابهار بسازد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: ۱.۵ هکتار زمین به این سرمایه‌گذار اختصاص یافته و فعلا در پروسه صدور مجوز نهایی از وزارت بهداشت و درمان است، این سرمایه‌گذار به‌شدت مایل به‌شروع عملیات احداث است و تمامی مراحل قانونی را تاکنون با جدیت دنبال کرده است.

بلیده‌ای اضافه کرد: این سرمایه‌گذار به ما اعلام کرده به محض آنکه مجوز نهایی از وزارت بهداشت صادر شود، عملیات احداث را شروع می‌کند و ظرف سه‌سال بیمارستان را می‌سازد؛ از نظر فایناس مالی پروژه هم فعلا مشکلی وجود ندارد و احتمالا از یک کشور ثالث فاینانس انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنها فایناس مالی این پروژه با خارجی‌هاست و ما از ظرفیت نظام مالی بین‌المللی برای احداث این بیمارستان استفاده می‌کنیم و این بیمارستان به‌صورت کامل با عنوان بیمارستان خصوصی تحت نظارت وزارت بهداشت خواهد بود، ضمن آنکه سرمایه‌گذار استرالیایی شرکای ایرانی مورد تایید هم دارد و تنها فایناس مالی پروژه با سرمایه‌گذار است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: علاوه‌بر صنعت و استقرار صنایع بزرگ و کوچک در چابهار باتوجه به استراتژی نظام مبنی بر توسعه سواحل مکران، گردشگری هم هم‌راستا با آن‌ها در دستور کارماست، چابهار با بیش‌از ۲ میلیارد نفر جمعیت کشور‌های حوزه اقیانوس هند هم‌مرز است و جذب گردشگران این کشور‌ها به چابهار و برندینگ این بندر باتوجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد گردشگری چابهار برای ما در اولویت است، برای همین بیمارستان استرالیایی، پزشکان کشور عمان از همین حالا ابراز تمایل برای فعالیت و اعزام بیماران خود به این بیمارستان در راستای گردشگری سلامت کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

ساخت بیمارستان در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار