۵۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی دشتی تصویب شد

فرماندار شهرستان دشتی گفت: بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی دشتی در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شد.

۵۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی دشتی تصویب شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری ظهر امروز در بررسی مسائل و مشکلات اداره ثبت و احوال شهرستان دشتی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی این شهرستان مصوب شده است اظهار داشت: بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی برای اجرای طرح‌های عمرانی که پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است مصوب شد.

وی بیشترین اعتبارات مربوط به بخش حمل و نقل است تصریح کرد: مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان بیشترین اعتبار به بخش حمل‌ونقل است که مبلغ ۵ میلیارد تومان نیز برای تکمیل پل کاکی به شیخیان توسط استاندار بوشهر تخصیص یافت و این جدا از اعتبارات برنامه‌ریزی شهرستان است.

فرماندار دشتی بیان کرد: پس از حمل‌ونقل، در زمینه توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، کشاورزی و منابع طبیعی، منابع آب، آب و فاضلاب، آموزش‌وپرورش، بهداشت، فرهنگ و هنر، انرژی، اداره امور عمومی، ورزش و تفریحات، حمایتی، فرهنگی، امداد و نجات، دین و مذهب، صنعت و معدن، اداره امور فضایی، فنی و حرفه‌ای، دفاع، حفاظت از گونه‌های زیستی اعتبارات در نظر گرفته‌شده است.

نادری از صدور ۷ هزار و ۳۹۱ کارت ملی در شهرستان دشتی خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد ۷ هزار و ۴۱۰ درخواست کار ملی شده که تاکنون ۷ هزار و ۲۹۱ کار تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۲۶۱ ازدواج صورت گرفته و ۳۱ طلاق در دفاتر شهرستان دشتی به ثبت و تعداد ۵۰۷ نفر متولد و ۱۲۱ نفر فوت به ثبت رسیده است، افزود: برای خرید تجهیزات مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به اداره ثبت و احوال دشتی تخصیص یافت.

۶۸ درصد جمعیت استان بوشهر کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

کیامرث صالحی‌نیا اظهار داشت: جمعیت برآوردی ایرانیان استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به یک‌میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

مدیرکل ثبت و احوال استان بوشهربا بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی ۷۰.۳ جمعیت استان ثبت نام کرده‌اند افزود: از این تعداد تاکنون قریب ۶۸ درصد کارت‌های هوشمند خود را دریافت کرده‌اند و امیدواریم باقی‌مانده جمعیت هم در اسرع وقت به دفاتر حضور پیدا کنند.

وی از ثبت واقعه ولادت در سال گذشته به تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۱ نفر خبرداد و بیان کرد: نرخ ثبت ولادت تا یک سال ۱۸.۸ در هزار است یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر از جمعیت استان حدوداً ۱۹ نفر به جمعیت آن اضافه شده است.

مدیرکل ثبت و احوال استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس آمار پایگاه جمعیتی کشور، ۷ هزار و ۳۲۷ واقعه ازدواج و تعداد یک هزار و ۸۵۲ واقعه طلاق در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ در استان بوشهر بیشترین اسامی پسر‌ها حسین، محمد و امیرعلی و بیشترین اسامی برای دختر‌ها فاطمه، زهرا و زینب انتخاب کردند، افزود: تعداد ازدواج‌هایی که صورت گرفته ۸۸ واقعه مربوط به مزدوجینی است که نام زوج علی و نام زوجه فاطمه یا زهرا بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر از افزایش ثبت واقعه ازدواج خبرداد و تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی سن ازدواج در استان بوشهر را در مردان ۲۷.۵ و در زنان ۲۲.۸ سال اعلام کرد و گفت: بیشترین ازدواج در میان مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و در بین زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.