آخرین اخبار تحولات در صحنه سیاسی عراق

تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق پس از تعطیلات عید سعید قربان/ زمان معرفی نخست‌وزیر مشخص نیست

عضو ائتلاف «الفتح» عراق از تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی این کشور پس از تعطیلات عید سعید قربان خبر داد.

تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق پس از تعطیلات عید سعید قربان/ زمان معرفی نخست‌وزیر مشخص نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، عضو ائتلاف "الفتح" عراق از تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی این کشور پس از تعطیلات عید سعید قربان خبر داد.

پایگاه خبری سومریه نیوز با اعلام این خبر نوشت: حنین القدو، عضو ائتلاف الفتح عراق پیش بینی کرد دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات (پارلمانی) این کشور را تا پیش از تعطیلات عید قربان تصویب کند بنابراین انتظار این است که تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی پس از تعطیلات عید قربان اعلام شود.

حنین القدو در مصاحبه با پایگاه خبری السومریه نیوز گفت: «گفتگوی های جدی احزاب و گروه های سیاسی عراق به پایان رسیده است و به اعلام تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی متشکل از برخی فهرست های انتخاباتی نزدیک شده ایم».

حنین القدو پیش بینی کرد: «دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی را پیش از تعطیلات عید قربان تصویب کند بنابراین اعلام تشکیل بزرگترین فراکسیون پس از تعطیلات عید است».

القدو افزود: «ائتلاف الفتح، محور اصلی تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق خواهد بود به طوری که هادی العامری رئیس این ائتلاف شمار زیادی از فهرست های انتخاباتی عراق را با یکدیگر جمع و دیدگاه های آنها را به یکدیگر نزدیکتر کرده است تا چنین فراکسیونی تشکیل شود و اولویت کنونی برنامه های دولت برای چهار سال آینده خواهد بود اما درباره معرفی شخص نخست وزیر باید بگویم که پیش بینی می شود به زمان دیگری موکول شود».

عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد:«مرحله کنونی مرحله خاصی است به طوری که پس از پایان مشکلات امنیتی و نظامی ناشی از حضور تروریست های داعش، شاهد چالش ها و مشکلات بزرگی هستیم و این مرحله، مرحله مبارزه با مفسدان مالی و اداری و اِعمال سلطه عراق بر همه اراضی این کشور بویژه اراضی تحت کنترل منطقه کردستان در استان نینواست و نخست وزیر آینده باید بتواند با حل و فصل همه مشکلات، به حفظ دستاوردهای این کشور بپردازد و با ارائه خدمات به مردم عراق، اعتماد شهروندان این کشور به روند سیاسی عراق را بازگرداند.

سومریه نیوز نوشت: اکنون صحنه سیاسی عراق شاهد تحرکات فراکسیون های پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی با هدف تشکیل دولت آینده و انتخاب نخست وزیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار