انتشار گزارشی تکان‌دهنده از زندگی ۲ میلیارد انسان در فقر

«گزارش جهانی کمک‌های بشردوستانه» نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲ میلیارد نفر در کل جهان در فقر به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «گزارش جهانی کمک های بشردوستانه سال 2018» نشان داد در حال حاضر 2 میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر زندگی می کنند و 753 میلیون نفر هم فقر مطلق را تجربه کرده‌اند و همچنان برای زنده ماندن تلاش می کنند.

بر اساس این گزارش، وضع افرادی که از گرسنگی، خشکسالی، درگیری ها و حوادث طبیعی رنج می برند بسیار بدتر از قبل شده است. دست کم 201 میلیون نفر در 134 کشور مختلف در سال 2017 برای زنده مانده به کمک های بشردوستانه محتاج بوده اند.

نتایج این گزارش همچنین نشان می دهد که 20.7 میلیون نفر در یمن به نیازهای اساسی زندگی محتاج هستند و در کشور جنگ زده سوریه هم 13.7 میلیون نفر چنین شرایطی دارند. ترکیه که هم اکنون میزبان 3.5 میلیون مهاجر سوری شده است، با 12.8 میلیون فقیر در رتبه سوم قرار گرفته است.

همچنین کشورهایی مثل اتیوپی، عراق، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی، افغانستان، سومالی، کنیا، هائیتی، مالاوی، کلمبیا، سودان، چاد، زیمبابوه، مالی، اوکراین، کامرون، لبنان، پاکستان، بروندی اردن، آفریقای مرکزی، اوگاندا، نیجر، فلسطین، موزامبیک، ماداگاسکار، لیبی، آنگولا، بنگلادش، سریلانکا، نپال و میانمار هم در این فهرست قرار دارند.

بر اساس این گزارش، کشورهای اتیوپی، نیجر، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی و سودان همزمان با سه بحران مختلف شامل جنگ، بلایای طبیعی و آوارگی اجباری مواجه شده اند.

در این گزارش آمده است 2 میلیارد نفر کمتر از 3.2 دلار در روز حقوق می گیرند. همچنین افراد در فقر مطلق هم که تعداد آنها 753 میلیون نفر بود روزانه کمتر از 1.9 دلار درآمد دارند. بر اساس این گزارش، در سال 2017، تعداد افرادی که به اجبار آواره شده اند با 2.9 میلیون نفر افزایش به 68.5 میلیون نفر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که 60 درصد همه کمک های بشردوستانه در سال 2017 به 10 کشور رسیده است که از این میزان 14 و 8 درصد آن به ترتیب سهم سوریه و یمن شده است. سوریه برای پنجمین سال متوالی بزرگترین دریافت کننده کمک های بشردوستانه بوده است. یونان و ترکیه هم به دلیل هجوم موج پناهجویان به این کشورها برای نخستین بار در فهرست 10 دریافت کننده اصلی کمک های بشردوستانه قرار گرفتند. از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011، ترکیه به گذرگاه اصلی پناهجویان برای رسیدن به اروپا تبدیل شده است.

در سال 2017، ترکیه با 8.07 میلیارد دلار کمک، بزرگترین اهدا کننده جهان بوده است. در رتبه دوم و سوم به ترتیب آمریکا و آلمان با کمک های 6.68 میلیارد دلاری و 2.99 میلیارد دلاری قرار دارند. انگلیس با پرداخت 2.52 میلیارد دلار رتبه چهارم را از آن خود کرده است.


انتهای پیام/

انتشار گزارشی تکان‌دهنده از آمار فقر و آوارگی در جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار