ضرورت چابک‌سازی شرکت‌های حمل ونقل ریلی/ کاهش قیمت تمام شده بازسازی واگن‌ها

یک فعال حوزه صنعت ریلی گفت:چابک‌سازی و دور شدن از بروکراسی‌های دولتی زمینه‌ساز افزایش کیفیت و خدمات تعمیراتی می‌شود.

چابک‌سازی شرکت‌های حمل ونقل ریلی/ کاهش قیمت تمام شده بازسازی واگن‌هابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن یاوری مدیر عامل شرکت تعمیر و بازسازی ناوگان ریلی (نوین صنعت رجا) با بیان اینکه تلاش می‌کنیم چابک‌سازی و ممانعت از تصمیم‌گیری‌های طولانی مدت شرکت را در حوزه تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی ناوگان مسافری ریلی، ناوگان باری و لوکوموتیو فعال کنیم، افزود: توجه به قیمت تمام شده برای ما بسیار مهم است به طوریکه نرخ و کیفیت مناسب و رقابتی شدن را در دستور کار قرار داده‌ایم و تلاش خواهیم کرد برای همه شرکت‌های ریلی خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

یاوری ادامه داد: تاسیس این شرکت در راستای تخصصی شدن فعالیت‌ها و این شرکت به دور از بروکراسی‌های دولتی فعالیت خواهد کرد.

این فعال حوزه صنعت ریلی با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خدمات از سیاست‌های اصلی ما به شمار می‌آید گفت: با افزایش کیفیت خدمات قابلیت رقابت در بازار را فراهم خواهیم کرد به طوریکه هم‌اکنون این شرکت توان بازسازی و نوسازی اساسی 150 واگن در سال را دارد و می‌تواند سالیانه تا 1200 واگن را تعمیر کند.

افزایش 30 درصدی هزینه‌های شرکت‌های ریلی

در ادامه این مراسم علیرضا محمودی عضو هیئت مدیره شرکت حمل ونقل ریلی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از تمامی فعالیت‌های این شرکت حمایت می‌کند، گفت: جدای از حمایت‌های معنوی سازمان تأمین اجتماعی حمایت مالی ورود 54 واگن و جدید را در دستور کار خود قرار داده و تا چند ماه آینده شاهد ورود واگن‌های جدید به این بخش خواهیم بود.

وی از هزینه‌های بسیار بالای نوسازی واگن‌ها خبر داد و گفت: هزینه‌های شرکت‌های ریلی در طول دو سال گذشته 30درصد افزایش یافته است.

محمودی تاکید کرد: در طول سالهای گذشته بیش از 260 واگن به صورت بازسازی شد که هزینه‌های چند میلیارد تومانی به دنبال داشته اما ما برای افزایش کیفیت خدمات به مردم این اقدامات را انجام می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت حمل ونقل ریلی در صورتی که حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در این بخش نباشد سن تمامی واگن‌های ریلی افزایش می‌یابد و این در تضاد با ارائه خدمات با کیفیت به مردم است.

رعایت استانداردهای بین‌المللی در صنعت ریلی

در ادامه فرهمند رئیس هیئت مدیره هلدینگ هگتا از تخصصی شدن فعالیت‌ها در صنعت ریلی خبر داد و گفت: هدف ما از تصویب شرکت نوین صنعت ورود به حوزه تعمیرات واگن‌ها و حوزه فنی صنعت ریلی است و ما در این بخش به صورت تخصصی فعالیت خواهیم کرد.

وی از رعایت استانداردهای بین‌المللی در صنعت ریلی خبر داد و گفت: وجود شرکت‌های تخصصی می‌تواند منجر به ارتقای استانداردهای بین‌المللی در صنعت ریلی شود.

فرهمند افزود: یکی از سیاست‌های ما در این بخش آن است که بتوانیم با فراهم آوردن شرایط مناسب‌تر به شرکت‌های وابسته و سایر شرکت‌های ریلی خدمات تخصصی‌تر ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار