مدیرعامل سازمان مدیریت پسما‌ند شهرداری تهران مطرح کرد؛

وجود مافیای قوی در جمع آوری زباله های خشک تهران/ تبدیل نخاله‌های تهران به مصالح‌

عبدلی با اشاره به قراردادی که با یک شرکت برای تبدیل نخا‌له به مصالح امضا شده گفت: از شهریور امسال کار این شرکت شروع خواهد شد.

وجود مافیای قوی در جمع آوری زباله های خشک تهران/ تبدیل نخاله‌های تهران به مصالح‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا عبدلی‌ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران  با بیان اینکه روزانه 9 هزار تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود، گفت: این عدد در ایام نزدیک به عید به 12 هزار تن هم می‌رسد، اما میانگین سالانه 9 هزار تن در روز است.

عبدلی‌ با بیان اینکه تهران 7 هزار تن زباله خانگی تولید می‌کند که پس از جمع‌آوری به آراد کوه منتقل می‌شود، گفت: علاوه بر این تهران 8 هزار تن کاغذ و پلاستیک تولید و 2 هزار تن هم از شهرهای اقماری‌ مثل لو‌اسان زباله تولید می‌کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان 100 تن زباله پزشکی و صنعتی را هم جمع‌آوری می‌کند، اظهار کرد: میزان زباله ساختمانی که در تهران جمع‌آوری می‌شود 42 هزار تن است و این سازمان در مجموع 132 کیلومتر از سطح شهر را نظافت می‌کند.

عبدلی‌ با بیان اینکه کار انتقال زباله‌ها به کهریزک‌ به عهده سازمان مدیریت پسما‌ند است، گفت: فرآیند جذب پیمانکار‌ نظارت و پرداخت مطالبات آنها با شهرداری‌های مناطق است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند شهرداری تهران با بیان اینکه طی چند ماه گذشته اتاق فکری برای بهبود عملکرد تشکیل شده است، اظهار کرد: اصلاح آنالیزه‌ به مناطق ابلاغ شده است و در بخشی از اقدامات، نیروی انسانی اضافی‌ را کاهش دادیم‌.

وی تصریح کرد: در این مدت برخی ماشین‌ آلات را جمع‌آوری کردیم و وسایل برف روبی را هم ساماندهی کرده‌ایم و در حال پیگیری صورت وضعیت الکترونیکی هستیم‌.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند افزود: در حال حاضر شکل پرداخت صورت وضعیت‌ها به شیوه سنتی است و از نظر ما صورت وضعیت فعلی با واقعیت‌ مطابقت ندارد.

عبدلی‌ با بیان اینکه در حال حاضر یک مافیای‌ قوی جمع‌آوری زباله خشک را مدیریت می‌کند، گفت: این کار سود زیادی دارد و اگر بخواهیم آنها را ساماندهی‌ کنیم مقاومت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسما‌ند 300 تریلی زباله‌های سطح شهر را جمع آوری و به آراد‌ کوه منتقل می‌کنند گفت: تلاش می‌کنیم زباله‌ها را قبل از انتقال به کهریز‌ک جداسازی کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند با ابراز تأسف از اینکه شهر تهران طرح جامع‌ مدیریت پسما‌ند ندارد، اظهار کرد: شهرداری تهران وظیفه‌ اقدامات مطالعاتی‌ دارد و ما هم درخواست کرده‌ایم که یک مرکز علمی طرح جامعی‌ به ما بدهد که بر طبق آن عمل کنیم و هر مدیری که به روی کار می‌آید طبق آن عمل کند.

عبدلی با تأکید بر اینکه تولید خاک و نخا‌له تهران بسیار بالاست و بالغ بر 43 هزار تن در سال می شود گفت: این میزان در بعضی از سال‌ها به 100 هزار تن هم رسیده و الان یک کوه ایجاد کرده است.

وی افزود: سال گذشته قراردادی امضا کردیم که یک شرکت نخاله‌ها را به مصالح تبدیل کند و تا نیمه دوم شهریور هم کار آن شروع خواهد شد.

عبدلی با بیان اینکه هزینه ایجاد این کارخانه 60 میلیارد تومان بوده که توسط بخش خصوصی انجام شده گفت: شهرداری تهران اولین دستگاه زباله سوز را احداث کرده است و اگر سازمان‌های دیگر هم همکاری کنند، دستاورد مناسبی خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند شهرداری تهران با بیان اینکه وضعیت زباله‌های پزشکی بسیار بحرانی است اظهار کرد: آمار ما از زباله‌های پزشکی 100 تا 120 تن است که این آمار درست نیست و تاکنون 7 هزار مرکز پزشکی را شناسایی‌ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طبق قانون مسئولیت جمع‌آوری زباله‌های پزشکی بر عهده تولیدکنندگان‌ آن است اظهار کرد: در این رابطه قانون وظیفه‌ای به شهرداری نداده است ولی ما آنها را جمع‌آوری و دفن می‌کنیم.

عبدلی با اشاره به وضعیت کودکان کار و استفاده از آنها برای جمع‌آوری زباله گفت: افراد سو‌دجو با استفاده از آنها و اسکان دادنشان‌ اقدام به جمع‌آوری و تفکیک زباله می‌کنند و از این راه سود زیادی به دست می آورند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسما‌ند شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: سازمان بهزیستی، نا‌جا و قوه قضاییه باید برای جمع‌آوری کودکان کار به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار