هشدار؛

این ۵ عادت سلامت استخوان‌هایتان را به خطر می‌اندازد!

سلامت استخوان‌ها برای انسان بسیار مهم است، در سبک زندگی کنونی عادت‌های بدی وجود دارد که سلامت استخوان‌ها را به خطر می‌اندازد و باید آن‌ها را ترک کرد.

عادت‌های تأثیرگذار بر سلامت استخوان‌هابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استخوان‌های ما زنده هستند و هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم قوی‌تر خواهند شد؛ اما اگر آن‌ها را به کار نکشیم تقریباً نابودشان خواهیم کرد! تمرین‌هایی که با وزنه و مقاومت انجام می‌شوند، حتی پیاده‌روی ساده همگی برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند.

بیش از حد گوشت می‌خورید
خوردن پروتئین زیاد می‌تواند باعث شود کلیه‌ها کلسیم بیشتری پالایش کنند که می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و در نتیجه پوکی استخوان شود. از طرفی برخی مطالعات نشان داده پروتئین سبب می‌شود بدن، کلسیم بیشتری جذب کند؛ بنابراین وقتی پای سلامتی در میان است درست مانند هر چیز دیگری بهترین کار این است که در مصرف گوشت حد اعتدال را رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید: برای بهبود استخوان‌های شکسته چه بخوریم؟


اسنک‌های شور می‌خورید
مطالعه‌ای در ژاپن نشان داد زنان یائسه‌ای که زیاد نمک مصرف می‌کنند چهار برابر بیشتر در معرض شکستگی استخوان هستند. زیرا با پالایش سدیم توسط کلیه‌ها، کلسیم از جریان خون تخلیه می‌شود.

رسیدن به وزن سالم بسیار خوب است اما کاهش وزن بسیار زیاد در عرض مدت کوتاه می‌تواند به استخوان‌ها آسیب جدی وارد کند و شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، ریسک فاکتوری برای پوکی استخوان محسوب می‌شود

از نور آفتاب فرار می‌کنید
بزرگسالان زیر 50 سال روزانه به 400 تا 800 واحد ویتامین D و افراد 50 سال به بالا به 800 تا 1000 واحد ویتامین D در روز نیاز دارند. اگر شما به طور طبیعی ویتامین D کافی از خورشید دریافت نمی‌کنید، باید مکمل آن را مصرف کنید. در مورد نیازتان به ویتامین D با پزشک مشورت کنید و غذاهای ویتامین D دار بخورید.

کاهش وزن زیاد داشته‌اید
رسیدن به وزن سالم بسیار خوب است اما کاهش وزن بسیار زیاد در عرض مدت کوتاه می‌تواند به استخوان‌ها آسیب جدی وارد کند و شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، ریسک فاکتوری برای پوکی استخوان محسوب می‌شود. طبق مطالعه‌ای از دانشگاه هاروارد، تنها یک واحد افزایش در شاخص توده بدنی (تقریباً معادل پنج تا هشت پوند)، ریسک پوکی استخوان را به میزان 12 درصد کاهش می‌دهد.

در هوای آلوده زندگی می‌کنید
محققان بین سال‌های 2003 و 2010، اطلاعات پزشکی مربوط به 9.2 میلیون نفر در آمریکای شمالی و مرکزی را جمع آوری کردند و دریافتند حتی یک افزایش اندکی در سطح آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش احتمال پوکی و شکستگی استخوان در افراد سنین بالاتر شود. اگر در محیطی پُر از دود و آلودگی زندگی می‌کنید در خانه از تصفیه کننده‌ی هوا یا فیلتر هوا استفاده کنید و از ورزش کردن در هوای آزاد اجتناب کنید و وقتی کیفیت هوا بسیار پایین است از منزل خارج نشوید.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

عادت‌های تأثیرگذار بر سلامت استخوان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
مگه آفتاب تهران اثر داره. ما شنیدیم بی فایده است. چون دود جلوی نور. خورشید رو گرفته
آخرین اخبار