پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان اقدامات و فعالیت‌های خوبی داشته و توانسته به شایستگی عمل کند به طوری که در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: ما توانسته‌ایم در دوره ابتدایی 99.23 درصد، در دوره متوسطه اول 93.5 درصد و در دوره متوسطه دوم 77.5 درصد از دانش‌آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم که موفقیت آموزش و پرورش اردبیل در پوشش تحصیلی دوره های ابتدایی و متوسطه اول در حد مطلوب و بالاتر از آمارهای کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به توسعه متوازن رشته‌های مختلف در استان بیان کرد: گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه متوازن در این حوزه از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش بوده که در این راستا آموزش و پرورش استان در این رشته‌ها توانسته پوشش 37.44 درصدی دانش‌آموزان را فراهم آورد.

ناصری با اشاره به فعالیت 35 آموزشگاه هیئت امنایی در استان و تحصیل 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این مدارس تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تاکنون 25 درصد از مدارس استان به کلاس‌های هوشمند تجهیز شده و 55 درصد مدارس نیز از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل  همچنین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز اردبیلی را 5.76 مترمربع دانست و اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی‌هایی که انجام شده اردبیل از نظر فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است و تلاش می‌کنیم تا زمینه برای ارتقای این رتبه را نیز فراهم آوریم.

انتهای پیام/ ع

فعالیت 35 آموزشگاه هیئت امنایی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.